۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۶۹۱۰۴
مدیر کمیته امداد پردیسان:

صرف کمک‌های مردمی ایران در خارج از کشور دروغ محض است

شهبازی‌نیا گفت: کمیته امداد به هیچ‌وجه مجاز نیست که ریالی از صدقات و کمک های مردم ایران را در غیر ایران هزینه و مصرف کند و شایعاتی مبنی بر مصرف اعانات مردمی در خارج از کشور، دروغ محض است.
کمیته امداد امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی شهبازی‌نیا مدیر کمیته امداد پردیسان در سخنرانی بعد از خطبه‌های نمازجمعه پردیسان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره کمیته امداد اظهار داشت: اگر کمیته امداد نبود، جای امدادرسانی در کشور خالی بود، کمیته امداد نهادی که نورانی با اهداف الهی است، بایستی کمک‌یار کمی و کیفی مردم ایران باشد.

مدیر کمیته امداد پردیسان مطرح کرد: در حال حاضر کمیته امداد پردیسان، حدود 2600 نفر را تحت حمایت و پوشش خود قرار داده که 720 نفر آنها را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل داده‌ است، 299 نفر ایتام و 70 نفر هم از بیماران خاص و صعب‌العلاج که نیازمند کمک‌های سخاوتمندانه مردم عزیز هستند.

وی ادامه داد: ماهانه به طور متوسط حدود 60 میلیون تومان در پردیسان از کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود که در راستای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، معیشتی، درمانی و مسکن نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد استفاده می‌شود.

شهبازی‌نیا درباره مبالغ جمع‌آوری شده در ماه رمضان عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان از محل زکات فطره و وجوهاتی که تحت عنوان اطعام ایتام جمع‌آوری شد، آماری در قالب 85 میلیون تومان کمک‌های مردمی داشتیم که سرانه متعلق به هر خانواده تحت پوشش، 65 هزار تومان شد، البته این مبلغ بایستی بیشتر از این مقدار باشد، زیرا امسال در پردیسان حدود 36 میلیون تومان زکات فطره جمع‌آوری شد که به نسبت جمعیت 120هزار نفری پردیسان مبلغی ناچیز است.

وی نسبت به فعالیت‌های اقتصادی مؤسسات نامعلوم هشدار داد: متأسفانه برخی از مؤسسات خیریه که هیچ‌ دفتری در پردیسان برای خدمت‌رسانی ندارند و از شهرستان‌های دیگر هستند، در مجتمع‌های مسکونی اقدام به جمع‌آوری زکات فطره و سنوات مردم کرده‌اند، مردم توجه داشته باشند که این مؤسسات به هیچ‌وجه مورد تأیید کمیته امداد نیستند و محل استفاده این پول‌های جمع آوری از سوی آنها نامعلوم است.

مدیر کمیته امداد پردیسان با اشاره به نظارت‌های گسترده بر علمیات کمیته امداد، این نهاد را بهترین مکان برای کمک به نیازمندان توصیف و بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، بهترین جای کمک‌ها و اعانات مردمی کمیته امداد است، چراکه دستگاه‌های نظارتی کشور اعم از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، مجلس شورای اسلامی بر عملیات کمیته امداد نظارت عمیق و دقیقی دارند.

وی به شایعات رسانه‌های ضدانقلاب و صهیونیستی درباره مصرف کمک‌های مردمی در خارج ازکشور توسط کمیته امداد این‌گونه پاسخ داد: کمیته امداد به هیچ‌وجه مجاز نیست که ریالی از صدقات و اعانات مردم ایران را در غیر ایران هزینه و مصرف کند و شایعاتی مبنی بر مصرف اعانات مردمی در خارج از کشور، دروغ محض است.

شهبازی‌نیا با بیان این‌که طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب، کمیته امداد حتی مجاز به خرج کردن کمک‌های یک منطقه برای منطقه دیگر هم نیست، گفت: کمیته امداد تنها اجازه مصرف و هزینه کردن آن کمک‌های یک منطقه برای آن منطقه را دارد، کمک‌های مردمی پردیسان هم فقط در پردیسان هزینه می‌شود و حتی به شهر قم هم منتقل نمی‌شود./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات