۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۵۸۳۳۲
در قم برگزار شد؛

بزرگداشت سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری

مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور مسؤولان کشوری و استانی در قم برگزار شد.
کانون های فرهنگی مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور مسؤولان کشوری و استانی در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات سیدمحمدرضا مدرسی یزدی، رضا استادی و سید محمد غروی، همچنین حجج اسلام مرتضی نجفی قدسی، سعید روحانی و آقای سید موسی حسینی کاشانی در این جلسه حضور داشتند.

حضور مردم در مساجد مطلوب نیست

آیت الله مدرسی یزدی در این همایش با بیان اینکه امروزه در برخی شهرستان ها از مساجد و نماز جماعت استقبال چندانی نمی شود، اظهار داشت: حضور مردم در مساجد مطلوب نیست؛ این موضوع به ما نشان می دهد که با روش سنتی نمی توان فعالیت فرهنگی مؤثر انجام داد، بر این اساس باید کارها را به روز کرده و نگاه ها به همه مناطق کشور معطوف شود.

وی با انتقاد از طرز برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا(س) در برج میلاد تصریح کرد: حضرت زهرا(س) الگوی حیا، عفت، علم و حجاب است، آن وقت برخی افراد در روز ولادت این بزرگ بانوی دوعالم بر خلاف سیره ایشان جشن برگذار می کنند و می گویند آن آن افراد کودک بوده اند؛ اگر کودک بوده اند باز هم کار اشتباهی مرکتب شده اند، زیرا این کودکان را با بی حیایی آشنا کرده اند؛ جشنی بر خلاف ارزش های اسلامی برگزار کرده اند و در روزنامه های شان می نویسند «چرا ایراد می کنید؟» و حتی به علما و مراجع بزرگوار هم توهین می کنند.

عضو جامعه مدرسین بر ضرورت احیای غیرت دینی در جامعه تأکید کرد و عنوان داشت: امروزه باید مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود و افراد با توجیه های متفاوت از این ارزش اسلامی دست نکشند.

باید با محوریت مساجد به فعالیت های فرهنگی پرداخته شود

سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تأکیدات بسیاری بر رشد کانون های فرهنگی هنری دارند، گفت: مسؤولان باید اهتمام ویژه ای نسبت به این کانون های فرهنگ ساز در سطح جامعه داشته باشند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان قم ادامه داد: ما بیش ا ز550 کانون فرهنگی هنری در سطح استان قم داریم و به دنبال ای مسأله هستیم که فعالیت های فرهنگی بیشتر با محوریت مساجد انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: باید با محورت مساجد به فعالیت های فرهنگی تبلیغی بپردازیم، زیرا از اثر بیشتری برخوردار است.

ائمه جماعت از کانون های فرهنگی حمایت کنند

حجت الاسلام روحانی با اشاره به نقش آفرینی کانون های فرهنگی در عرصه های فرهنگی کشور بیان کرد: بسیاری از موفقیت های فرهنگی در عرصه مساجد را مدیون این کانون ها هستیم.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان قم با تأکید بر اینکه اگر حمایت امام جماعت مساجد از کانون های فرهنگی جود نداشته باشد، مسؤولان کانون ها نمی توانند هیچ فعالیتی داشته باشند، از ائمه جماعت خواستار شد تا فعالیت های فرهنگی این کانون ها را مورد حمایت ویژه قرار دهند.

وی عنوان کرد: ما در امسال سعی کردیم تا کانون ها را توانمندسازی کنیم، زیرا مسؤولانی که آموزش های لازم را ببینند بی تردید بهتر می توانند بر محل و یا منطقه خود تأثیر بگذارند؛ مسؤولان کانون های فرهنگی باید ظرفیت های فرهنگی محل خود را شناسایی کرده و طبق آن فعالیت کنند.

دشمن از خالی شدن مساجد خوشحال می شود

همچنین نجفی قدسی در این مراسم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید دارند تا کانون های فرهنگی هنری نیز مانند بسیج فراگیر شود، گفت: کانون های فرهنگی هنری یکی از ابزار جذب مردم به ویژه جوانان به مساجد است.

رییس دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) ادامه داد: کانون های فرهنگی باید در کنار بسیج، مرکز ثقل محکمی برای جذب افراد باشند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند «آنگاه باید برای انقلاب اسلامی نگران باشیم که مساجد خالی باشد»، ابراز داشت: اگر اهالی یک محل یا منطقه مشاهده کردند که جمعیت مسجدی ها کم شده است باید همه تلاش خود را بکنند تا افراد جذب مسجد شوند و نگذارند مساجد خالی باقی بماند.

نجفی قدسی با بیان اینکه امروزه در بسیاری از شهرها مساجد کم جمعیت شده است، ابراز داشت: دشمن از خالی شدن مساجد خوشحال می شود، بر این اساس روحانیون و مبلغان باید با تبلیغات به روز و جذاب به مساجد رونق بخشند./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات