۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۴۵۰۰۲
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی مطرح کرد؛

تأکید حوزه و مراجع تقلید بر حل مشکلات مردم/ نمایندگان مجلس قناعت پیشه کنند

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نمایندگان مردم در مجلس باید قناعت پیشه باشند و صدای مردم را به گوش دولت برسانند، گفت: پیام حوزه های علمیه و مراجع تقلید حل مشکلات مردم است.
حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی در مراسم میلاد با سعادت امام یازدهم شیعیان(ع) که امشب با حضور مراجع تقلید و شخصیت های برجسته حوزوی در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، با اشاره به حیات سیاسی حضرت(ع) گفت: یکی از سخت ترین دوران امامت در دوران امامت ایشان بود.

استاد حوزه علمیه قم به تبیین نشانه های سختی در دوران امامت امام حسن عسکری(ع) پرداخت و اظهار داشت: ایشان در روایتی فرمودند «هیچ کدام از پدرانم سختی هایی که من دیدم ندیده است»؛ سختی در دوران امامت ایشان را از آنجایی درمی یابیم که حضرت(ع) همواره در زندان بودند و به سختی می توانستند با اصحاب شان ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) در طول عمر با برکت شان با شش خلیفه از خلفای ظالم عباسی همچون متوکل، معتمد و غیره هم دوران بودند که هر کدام از دیگری ستم پیشه تر بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به اینکه پیام حوزه های علمیه و مراجع تقلید این است که حل مشکلات مردم در اولویت قرار گیرد و در ردیف بودجه به فقرای اجتماع توجه شود، ابراز داشت: اگر اهل بیت(ع) همواره به انجام کار خیر سفارش می کردند، پس ما نیز باید به پیروی از ایشان نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت نباشیم؛ امروزه در این جامعه ضروری است همه ما به ویژه مسؤولان به فکر نیازمندان باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید نسبت به حقوق های دریافتی خود قانع باشند و صدای مردم را به گوش دولت برسانند، تصریح کرد: مسؤولان نباید اجازه بدهند تشریفات اداری و حفاظت های امنیتی، آنها را از مردم جدا کرده و مانع رسیدن صدای مردم به آنها شود.

وی افزود: با اینهمه مشکل که در جامعه وجود دارد، گفته شده دولت برای جشن بین المللی نوروز در حال آماده شدن است؛ باید پرسید که آیا مشکل مردم امروزه این است که نوروز بین المللی شود؟ ضرورت دارد دولت اولویت های جامعه را به خوبی بشناسد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی یادآور شد: آسیب های اجتماعی، جامعه را تهدید می کند و اگر برای درمان آنها چاره ای اندیشیده نشود، به یقین ایمان را از مردم خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که امام حسن عسکری(ع) نمی توانستند به راحتی با اصحاب شان ارتباط برقرار کنند، ابراز داشت: ایشان به همین دلیل سلسله تشکیلاتی به وجود آوردند که مردم و اصحاب بتوانند از طریق نمایندگان ایشان در میان مردم با حضرت(ع) ارتباط گیری کنند.

وی با بیان این که امام حسن عسکری(ع) با مشکلی مواجه بودند که در میان دیگر امامان معصوم(ع) منحصر به فرد است، عنوان کرد: همه امامان معصوم(ع) توانستند امام(ع) بعد از خودشان را معرفی کنند، اما امام حسن عسکری(ع) به علت این که حکومت عباسی به دنبال قتل امام(ع) بعدی بود، نمی توانستند این کار را انجام دهند؛ همچنین ایشان از سویی دیگر نمی توانستند مردم را با امام(ع) بعدی آشنا نکنند، چون راه امامت برای بشریت مفقود می شد، برای همین با یاران خاص خودشان از جمله احمد بن اسحاق در میان گذاشتند تا بدین وسیله از امر امامت پاسداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به این که امام حسن عسکری(ع) در بخش حیات عبادی و علمی شان سرآمد بودند، به تبیین حیات اجتماعی امام حسن عسکری(ع) پرداخت و افزود: از ویژگی های ائمه معصومین(ع) این بود که علاوه بر معنویت و مسائل عبادی مراقبت داشتند، در متن جامعه حضور فعالانه داشتند و مشکلات مردم را حل می کردند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات