۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۴۰۹۶۳
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران:

مسیر کنونی اقتصاد کشور مردم جامعه را فقیرتر می کند

استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که این کوخ نشین ها انقلاب کردند و صاحبان اصلی انقلاب هستند اما مسیر اقتصادی در کشور ما به سمت فقیر کردن آنها پیش رفته است.
رزاقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم رزاقی در مراسم افتتاحیه همایش دو روزه اقتصاد مقاومتی راه روشن پیشرفت و عدالت که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور عنوان کرد: الگوی اقتصادی در کشور ما برپایه نظام سرمایه داری لیبرالی غیر تولیدی نفتی قرار دارد که سبب به وجود آمدن طبقه ای از اشراف اقتصادی شده است که بدون دادن مالیات و با اسم تولید به سودهای هنگفت دست یافته اند.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند که این کوخ نشین ها انقلاب کردند و صاحبان اصلی انقلاب هستند اما مسیر اقتصادی در کشور ما به سمت فقیر کردن آنها پیش رفته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: اقتصاد کشور ما به نفع سرمایه داری دلالی، احتکاری و نفتی است و دولت هم به آنها کمک می کند و از آنها مالیات نمی گیرد.

رزاقی ادامه داد: ما در کشور خود نفت و گاز و تولیدات پتروشیمی را می فروشیم و دلار ارزان را به 7 میلیون نفری می دهیم که برای تفریح به خارج کشور می روند.

وی با اشاره به مشکلات کشور در بحث ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: از سال 1368 تاکنون بیش از 1500 میلیارد دلار کالا و خدمات وارد کرده ایم که اگر این هزینه صرف اشتغالزایی می شد، می توانستیم 150 میلیون شغل پایدار ایجاد کنیم اما هم اکنون کلاً 22 میلیون شغل در کشور موجود است.

این اقتصاد دان تأکید کرد: 66 مییلون نفر در کشور در سن اشتغال قرار دارند اما 44 میلیون نفر از این افراد  کار نمی کنند و طبق آمار سال 1335 که 52 درصد ایرانی ها کار می کردند، الان باید حداقل 40 میلیون نفر مردم مشغول به کار می شدند اما اکنون اینگونه نیست.

وی ادامه داد: دشمن به این نتیجه رسیده است که ایران را تنها می توانند از طریق اقتصاد دچار فروپاشی کنند و متأسفانه فقر در کشور ما در همه جا گسترش یافته است، از سوی دیگر نیز فرهنگ مصرف گرایی با تبلیغات فراوان در کشور ترویج می شود و فرهنگ ایرانی، دینی و ملی ما در حال نابودی است.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: منطق نظام سرمایه داری بر سود بیشتر است و در این مسیر از هر ابزاری برای سود بیشتر خود استفاده می کنند و با قدرت و امکاناتی که دارند حتی نمایندگان مجلس را نیز تعیین می کنند./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات