۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۴۰۴۰۱
دبير جامعه روحانيت كاشان:

عدالتخواهي و ترويج عدالتخواهي ويژگي منتظران ظهور است

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: مهمترين اقدام شيعيان در دوره غيبت، اين است كه هم خود عدالت خواه باشند و هم اينكه روحيه عدالتخواهي را در جامعه توسعه و گسترش بدهند.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

حجت الاسلام عليرضا شاه فضل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، با اشاره به نهم ربيع و آغاز امامت امام زمان(عج) گفت: مسأله انتظار فرج از زمان پيامبراكرم(ص) به آن سفارش شده و همه ائمه نسبت به موضوع غيبت امام عصر و انتظار فرج تأكيد كرده اند.

وي با اشاره به اينكه امام حسن عسگري در نامه به ابن بابويه قمی، سفارش مي‌كند هميشه انتظار فرج را داشته باشيد و اميدوار باشيد تا با ظهور امام زمان مشكلات شيعيان جهان حل شود، افزود: زمان مشخصي براي ظهور اعلام نشده است اما به همه شيعيان در هر دوره و زمانه اي لازم است تا خودرا براي فرج آماده كنند و رفتاري كه شايسته يك شيعيه منتظر است را داشته باشند.

حجت الاسلام شاه فضل از عدالت طلبي بعنوان يكي راه هاي آماده شدن جامعه براي ظهور امام زمان(عج) اشاره كرد و گفت: خداوند درسوره نسا مي فرمايد ‹‹يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاء لِلَّهِ›› ابتدا به ‹‹كُونُواْ قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ›› و بعد ‹‹شُهَدَاء لِلَّهِ›› اشاره شده است، اما در سوره مائده ‹‹كُونُواْ قَوَّامِينَ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ›› كه به خاطر خدا قيام به قسط كنيد و شهادت بدهيد.

وي ادامه داد: خداوند در ادامه اين آيه در سوره نسا مي فرمايد ‹‹وَلَوْ عَلَى أَنفُسِكُمْ أَوْ الْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ›› اين قيام به قسط و عدالت خواهي حتي اگر به ضرر شما و خانواده شما باشد، بازهم عدالت خواهي دست برنداريد.

دبير جامعه روحانيت كاشان يادآور شد: با توجه به اينكه عصر ظهور عصر عدالتخواهي است و امام عصر براي اجراي عدالت و رفع ظلم ظهور مي‌كند، بنابراين مهمترين اقدامي كه شيعيان در دوره غيبت بايد انجام دهند اين است كه هم خودشان عدالت خواه شوند و هم اينكه روحيه عدالتخواهي را در جامعه توسعه و گسترش بدهند.

حجت الاسلام شاه فضل، همچنين به فرهنگ انتظار در سبك زندگي اسلامي نيز اشاره كرد و از اميد بعنوان مهمترين موضوع در فرهنگ انتظار نام برد افزود: برخي اوقات مفاسدي از سوي برخي افراد صاحب منصب و شناخته شده در جامعه ديده مي شود كه سبب يأس و نااميدي جامعه ديني نسبت به آينده مي شود و اين در حالي است كه جامعه ديني در انتظار فرج بايد اميدوار به اجراي عدالت در چنين جامعه باشد چرا كه اميدواري سبب قوت قلب انسان براي رسيدن به عدالت است.

به گفته وي، بهترين سود در زمان غيبت، اميد به آينده و انجام كار خير و ادامه فعاليت هاي خيرخواهانه است.

حجت الاسلام شاه فضل اظهار داشت: اگر جريانهاي مادي گراي ضد ديني از فرهنگ انتظار هراس دارند و از آن استقبال نمي كنند براي اين است كه عدالت خواهي و ايستادگي در برابر ظلم و طاغوت با تفكر طاغوتي در تضاد است و اين درحالي است كه جامعه مهدويت و فرهنگ انتظار، مردم را دعوت به ظلم ستيزي و عدالتخواهي مي كند.

وي، افزود: اميدواري منتظر براي رسيدن به عدالت سبب خواهد شد براي مبارزه با ظلم و ستم هيچگاه خسته نشود، بنابراين انسانهاي دنيا طلب و ضد دين بايد هم نگران رشد و توسعه فرهنگ انتظار باشند، بنابراين براي جلوگيري از توسعه فرهنگ انتظار تلاش مي كنند تا با ايجاد ياس و نا اميدي در بين مسلمانان و شيعيان به اهداف خود برسند.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: رهبر معظم انقلاب حتي در سخت ترين شرايط، روحيه اميد به آينده را در دل مردم ايران و شيعيان جهان زنده مي كند و اين توسه اميد به آينده در جامعه از سوي معظم له، تحرك و ايستادگي و مقاومت در برابر ظلم و ستم را افزايش داده است كه مي توان به مبارزات جبهه مقاومت براي مقابله با داعش اشاره كرد.

وي يادآور شد: با وجود حمايت و پشتيباني هاي استكبار جهاني از داعش و تبليغات زياد داعش مبني براينكه به زودي سوريه و عراق و ايران و بخش هايي از خاورميانه را اشغال و حاكميت داعش را تثبيت خواهد كرد، اما با رهبري ولايت، جبهه مقاومت بر داعش پيروز شد كه اين امر بيانگر اين است كه اگر مسلمانان و شيعيان اميدوار باشند و همچنان ظلم ستيز و استكبار ستيز باشند خواهند توانست در جبهه مختلف پيروز  ميدان باشند./1307/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات