۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۵۳۶۷۰۱
اربعین؛

پياده روي اربعين حسيني زمينه ساز ظهور است

امام جمعه مشهد اردهال كاشان، گفت: اگر پياده روي اربعين حسيني جهاني شده براي اين است كه مقدمات ظهور امام زمان(عج) در حال آماده شدن است و پياده روي اربعين حسيني و زيارت اربعين ماندگار خواهد بود تا زمينه ساز ظهور امام عصر باشد.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: عشق و اخلاص مردم  به امام حسين(ع) و تأكيد علما بر پياده  روي اربعين حسيني سبب شده است تاسال به سال اربعين حسيني پر رنگ تر و با شكوه تر از سال قبل برگزار شود و توجه همه جهانيان را به سوي خود معطوف كند.

وي افزود: وقتي امام حسين(ع) روز عاشورا در كربلا با همه وجود و با همه هستي خودش پا در ميدان مبارزه با شرك و كفار گذاشت و در اين راه جان خود و فرزندان و اصحاب و يارانش را داد، خداوند نيز آنچه كه داشت براي امام حسين(ع) هزينه كرد و امروز امام حسين(ع) و عاشورا و كربلا تمامي مرزهاي جغرافيايي را در نوريده است و جهاني شده است.

امام جمعه مشهد اردهال كاشان، گفت: اگر امروز مشاهده مي‌كنيد در كنگره عظيم دهها ميليوني پياده روي اربعين حسيني از همه جاي دنيا و با هر دين و كيش و آييني شركت دارند براي اين است كه خداوند مي خواهد با جهاني كردن امام حسين(ع) كه دشمنان اسلام قصد محو كردن كربلا و عاشورا را داشتند اينگونه مزد او را داده باشد.

وي اظهار داشت: از صدر اسلام تا كنون دشمنان اسلام براي محو كردن كربلا و عاشورا تلاش زيادي داشته اند اما نه تنها نتوانسته اند عاشورا و كربلا و اربعين حسيني را محو و نابود كنند، بلكه سال به سال به عظمت امام حسين(ع) و كربلا و عاشورا افزوده شده است.

استاد درس خارج حوزه علميه قم، اظهار داشت: امروز اين جمعيت دهها ميليوني پياده روي اربعين حسيني با اين حركت عاطفي و ظريف خود قدرت خود را در برابر ظالماني كه مي خواهند با زور و سلاح و داعش به مطامع نامشروع خود برسند نشان داده است.

حجت الاسلام سليماني اردهالي، گفت: جمعيت دهها ميليوني پياده روي اربعين حسيني و عزا داران و عاشقان امام حسين(ع) و اهل بيت(ع) دركربلا، خار چشم استكبار و اسرائيل و آل سعود و دشمنان اسلام هستند.    

به گفته وي، گفتمان حسيني، گفتمان محبت و مبتني بر استدلال و قرآن و عاطفه و قرآن است و اين همان گفتماني است كه به زودي بر همه دنيا حاكم خواهد شد و بساط ظلم و ظالم را جمع خواهد كرد.

امام جمعه مشهد اردهال كاشان، پياده روي اربعين حسيني را نمادي از اتحاد و همبستگي مسلمانان جهان خواند و عنوان كرد: اسلام دين اتحاد و برادري است و پياده روي ميليوني اربعين حسيني نيز نمادي از اتحاد مسلمانان جهان در اين كنگره عظيم ميليوني است.

حجت الاسلام سليماني اردهالي، عاشورا و كربلا  و امام حسين(ع) را زمينه ساز ظهور امام زمان(عج)  دانست و عنوان كرد: اگر پياده روي اربعين حسيني جهاني شده است براي اين است كه مقدمات ظهور امام زمان(عج) در حال آماده شدن است و پياده روي اربعين حسيني و زيارت اربعين ماندگار خواهد بود تا زمينه ساز ظهور امام عصر باشد./1307/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات