۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۳۳۲۲۸
آيت الله نمازي:

اتحاد رمز پيروزي ملت ايران است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: امروز نيز بايد مانند دوران دفاع مقدس كه لوله تفنگ رزمندگان اسلام به سمت دشمن بود، همه بايد عليه دشمن با يكديگر متحد شده و براي رسيدن به هدف در يك خط واحد باشيم كه اتحاد رمز پيروزي ملت ايران است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي يكشنبه شب در مسجد المهدي شهر مشكات از توابع شهرستان كاشان، از معرفت الله به عنوان بالاترين و عاليترين معرفت ها نام برد و گفت: آنچه كه ابدي است و سعادت انسان را در دنيا و آخرت به همراه دارد معرفت الله است.

وي با اشاره به اينكه علاقه مند شدن و عشق ورزيدن به غير از معرفت الله، فاني است افزود: آنچه كه بقا دارد و فنا پذير نيست خدا است و اگر قرار باشد انسان عشق بازي كند معشوقي را پيدا كند كه پير شدني و فناپذير نيست.

آيت الله نمازي گفت: همه محبوب ها و معشوقه هاي دنيا بدون استثنا فناپذير و نابود شدني است و آنچه كه ابدي است ذات اقدس حق است، از اين رو براي انتخاب معشوق ابدي و هميشه همراه،  خدا در نظر داشته باشيد چرا كه همه معشوقه هاي دنيا براي دنيا است و بعد از مرگ همراه انسان نخواهد بود، اما اين خدا است كه معشوق حقيقي در قبر و قيامت همراه انسان است.

وي بازار عمل در قيامت را كساد خواند و خاطرنشان كرد: در بازار كساد عمل قيامت تنها يك چيزي است كه مشتري دارد آن هم امام حسين(ع) است، چرا كه ميزان اعمال و ابتكار عمل در قيامت به دست امام حسين(ع) و ايمان به حساب و كتاب و قبر و قيامت و به مواقف 50 گانه كه همان 50 ايست و بازرسي براي هر يك از واجبات است.

نماينده ولي فقيه در كاشان كار براي رضايت خدا را از اعمال مورد قبول در قيامت دانست و عنوان كرد: ريا و خود نمايي، اسم و رسم و عنوان و شهرت در قيامت پذيرفتني نيست و تنها اعمال و اموري كه بر مدار توحيد و رحمان باشد، قابل قبول و مورد تأييد خدا است.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه عظمت امام حسين(ع) به خاطر كار براي رضايت خدا  بود، يادآور شد: امام حسين(ع) هرچه داشت به پاي شجره طيبه توحيد گذاشت و مخاطب نداي هل من ناصر ينصرني امام حسين(ع) نسل هاي آينده و مدافعان حرم است كه تاريخ اين پيام مظلومانه امام حسين(ع) در حافظه خودش را ثبت و ضبط كرد تا امروز ما فرزندان ايران ايران  زمين و شيعيان اميرمومنان(ع) نداي مظلومانه امام حسين(ع) را جواب دهند.

وي افزود: علت و رمز و عظمت رهبري انقلاب اسلامي، امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب، شهدا و خانواده شهدا در اين يك كلمه است كه آمده ايم تا نداي هل من ناصر ينصرني امام حسين را پاسخ بدهيم.

به گفته وي، برگزاري مراسم شيرخوارگان حسيني در جمعه اول ماه محرم در ايران و 50 كشور دنيا طرح جديدي است كه داراي اين پيام است كه جوانان و پيروان علي اكبر و قاسم ابن حسن هم خواهند آمد.

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد بر اينكه اربعين امام حسين(ع) فراگير شده است، گفت: اعتقاد و باور ما اين است كه آينده جهان و سرنوشت بشريت را كربلا و امام حسين(ع) تعيين مي كند چرا كه امام حسين(ع) هرچه داشت به پاي خدا هزينه كرد و خداوند نيز هرچه دارد به امام حسين(ع) داده است.

آيت الله نمازي گفت: اربعين حسيني تنها اختصاص به شيعيان ندارد چرا كه در پياده روي اربعين حسيني،  اهل سنت و مسيحيان و زرتشتي ها  نيز حضور دارند كه اين امر بيانگر اين است كه آينده جهان از امام حسين(ع) و شيعيان اميرمومنان(ع) است.

وي ادامه داد: امروز نيز به ظاهر رؤساي جمهور آمريكا ترامپ و اوباما و اروپائيان نگاه نكنيد كه عمر و حكومت آنها زودگذر و يك بار مصرف است و آنچه ماندني است پيام امام حسين(ع) به پيروان و شيعيان او است.

نماينده ولي فقيه در كاشان از مردم خواست تا قدر اهل بيت(ع) و نماز را بدانند و به نماز اهميت داده و مراقب فرزندان خود باشند و فضا و محيط خانواده را به گونه اي فراهم كنند كه بچه ها وابسته به خانواده باشند تا از خانه فراري نشوند و در دام معضلات و مشكلات اجتماعي نشوند.

آيت الله نمازي اظهار داشت: در چنين برهه اي از زمان كه اين همه دشمن داريم، محيط خانواده و شهرها و كشور بايد آرام باشد و از هرگونه اختلاف پرهيز شود چرا كه اختلافات و گروه و جناح بازي براي كشور سم است و به مصحلت كشور نيست.

وي افزود: امروز نيز بايد مانند دوران دفاع مقدس كه لوله تفنگ رزمندگان اسلام به سمت دشمن بود، امروز نيز همه بايد بر عليه دشمن با يكديگر متحد شده و براي رسيدن به هدف در يك خط واحد باشيم كه اتحاد رمز پيروزي ملت ايران است./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات