۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۲۹۸۴۲
حجت الاسلام صابري اراكي:

خداپرستی سبب دوری انسان از بنده پرستی می شود

استاد حوزه علميه قم با تأكيد بر اينكه بايد خداپرست بود تا بنده پرست نبود، گفت: مردم بايد خدا پرست باشند تا بت پرستي را كنار بگذارند.
حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي چهارشنبه شب در مراسم عزاداري هيأت ابوالفضل كه در مسجد اميرالمومنين(ع) خيابان شهيد آيت الله كاشاني شهرستان كاشان برگزار شد، گفت: دعاها و نيايش هاي در قرآن بيانگر اين است كه پيامبران نيز دعا مي كردند و از خدا تمنا و تقاضا مي‌كردند.

وي به چگونه دعاكردن و طريقه حرف زدن با خدا اشاره كرد و با بيان اينكه، برخي طلبكارانه با خدا حرف مي زنند، گفت: سجده آخر در نماز اوج قرب انسان به خدا استو بهترين لحظات زماني است كه انسان سجده مي كند وامام حسين(ع) زماني كه از اسب افتاد، خاك‌ها را جمع كرد و سجده كرد.

حجت الاسلام صابري اراكي، سجده در برابر خداوند واجب الوجود را عزت خواند نه ذلت، افزود: تملق ها، چاپلوسي‌ها، نان به نرخ روز خور ها، دست به سينه شدن در برابر  مقامات لشكري و كشوري، ذلت و خواري است، اما درسجده در برابر خدا، عين عزت و بزرگي و سلامت است.

وي، با تأكيد بر اينكه مردم بايد خداپرست باشند تا بنده پرست نباشند، ادامه داد، مردم بايد خدا پرست باشند تا بت پرستي را كنار بگذارند.

اين استاد حوزه علميه قم همچنين با بيان اينكه بازار چاپلوسي و تملق افزايش يافته است، افزود: در بازار تملق و چاپلوسي كار به جايي رسيده است كه برخي را بت مي كنيم و مانند بت پرستان جاهليت مي پرستيم در حالي كه همه اين رفتارها مقابله با خدا پرستي است و درمان آن نيز فقط خداپرستي است.

وي، با بيان اينكه، سجده بر خدا ذلت نيست بلكه تا كمر خم شدن در برابر امرا و وزرا ذلت و خواري است، گفت: انسانها بايد خداپرست باشند تا بنده پرست نباشند، بنابر اين انسانها بايد خدا پرست باشند تا بت پرستي را كنار بگذارند.

حجت الاسلام صابري اراكي در ادامه بر دريافت ماليات منصفانه و عادلانه تأكيد كرد و اينگونه ماليات را مورد تأييد دانست و گفت: اين در حالي است كه برخي به دليل نزديكي با نورچشمي‌ها فرار مالياتي دارد.

به گفته وي در حاليكه يك توليدي يك ريال ماليات نداده، اما وقتيكه يك آدامس فروش و پفك فروش زير پله يكي از خيابانهاي جنوب تهران فيش، پرداخت مالياتي دريافت مي‌كند ظلم و تبعيض است.

 حجت الاسلام صابري اراكي، همچنين دوازدهمين سال خشكسالي در ايران را يادآور شد و با اشاره به اينكه برف و باران هاي دوره خشكسالي جوابگوي سالهاي خشكسالي متولي نيست، گفت: تغيير اقليم و جابجايي فصول سال سبب بارش باران ها و همچنين برف هاي بي موقع شده كه خسارات زيادي را به دنبال دارد.

وي با اشاره به اولين برف پاييزي امروز در مشگين شهر، گفت: برف اراك كه بايد زمستان ببارد در بهار مي بارد و باراني كه بايد در بهار ببارد در زمستان مي بارد و سبب شكوفه زدن درختان شده و سرماي بهار شكوفه ها و سردرختي ها را خشك مي‌كند كه عامل همه اينها، گناه و فساد و بي بند وباري است.

استاد حوزه علميه قم، با اشاره به كم شدن رحم و مروت بين مردم در جامعه، گفت: با يك تسبيح به دست گرفتن مال مردم را مال خود مي دانیم و پول سرقت بزرگ نفتي كشور از 85 ميليون نفرجمعيت كشور به جيب 85 نفر رفته است اين چه رحمي است، وقتي به يكديگر رحم نمي كنيم چگونه انتظار داريم خدا به ما رحم كند./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات