۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۵۲۹۲۴۶
دبير جامعه روحانيت كاشان:

معرفت الله نگهدارنده ايمان و ثبات قدم در دين است

دبير جامعه روحانيت كاشان، از معرفت الله كه با فضليت ترين معرفت ها است به عنوان يكي از عوامل نگهدارنده ايمان و ثبات قدم در دين نام برد و گفت: خداوند علم بي نهايت دارد و الرحم الراحمين است و عدالت دارد و به كسي ظلم نمي كند.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، يكشنبه شب در مراسم عزاداري شام غريبان امام حسين(ع) در نصرآباد كاشان، گفت: ايمان آوردن آسان است اما نگهداري آن مشكل است و كساني كه در مقابل امام حسين(ع) ايستادند افراد مومن و مسلماني بودند كه نماز و قرآن مي خواندند و روزه مي گرفتند.

وي افزود: عواملي كه دزد ايمان است در صحراي كربلا ايمان را از آنها را گرفت تا آنها جتايتي را  در كربلا رقم  بزنند كه در تاريخ بشريت نظير آن را به خود نديده و نخواهد ديد.

حجت الاسلام شاه فضل، افزود: خداوند در قرآن مي فرمايد، ما بني اسرائيل را به اين دليل خوار و ذليل كرديم كه آنها پيامبران خود را مي كشتند و اگر بني اسرائيل امام خود را كشتند، اين طايفه از مسلمان امام خود را كشتند، آن هم امامي كه مقام او قابل مقايسه با انبيا نيست.

وي، ادامه داد: اگر ما براي امام حسين(ع) عزاداري و گريه مي كنيم براي اين است كه اگر مردم با امام حسين(ع) كه تمام وجود او خير بود با چنين وجود خير محض، چنين برخورد و رفتاري كردند براي اين بود كه آنها نتوانسته بودند ايمان خود را نگه دارند.

حجت الاسلام شاه فضل، از معرفت الله كه با فضليت ترين معرفت ها است به عنوان يكي از عوامل نگهدارنده ايمان و ثبات قدم در دين نام برد و اضافه كرد: خداوند علم بي نهايت دارد و الرحم الراحمين است و عدالت دارد و به كسي ظلم نمي كند.

دبير جامعه روحانيت كاشان قدرت خدا لايتنهي دانست و با اشاره به اينكه اگر كسي قدرت خدا را آنطور كه هست باور كند، زندگي او متحول خواهد شد، افزود: ميزان آگهي انسان به قدرت خدا در بين انسانها متفاوت است به طوري كه حضرت عيسي به اندازه اي به قدرت خدا آگاه بود و توكل به خدا داشت كه روي آب راه مي رفت و يكي از مشكلات بشريت اين است كه قدرت خدا را آنگونه كه هست باور ندارد.

حجت الاسلام شاه فضل، با اشاره به اينكه خداوند اگر اراده كند، قدرتمندترين انسانها ضعيف خواهد كرد و ضعيف ترين انسانها را قدرتمند خواهد كرد، گفت: خداوند آنقدر قدرت دارد كه مي تواند سوزندگي را از آتش بگيرد كه مصداق آن آتشي است كه حضرت ابراهيم را نسوزاند و اين از قدرت خدا است.

وي افزود: اگر انسان يك درصد از اعتماد و ايماني كه به بنده خدا براي كمك گرفتن دارد به خدا داشته باشد و از خدا كمك بخواهد، خداوند او را كمك خواهد كرد،  اما اين باور به قدرت خدا نزد انسان كمرنگ است.

دبير جامعه روحانيت در ادامه با اشاره به شخصيت عرفاني امام راحل، گفت: امام خميني(ره) مي فرمايد، انسان رياكار با ريا كردن، قصد دارد محبت مردم به سوي خود جلب كنند و اين درحالي است كه آنچه را كه انسان رياكار بخواهد با انجام ريا آن را از مردم بگيرد مي تواند بدون رياكاري بالاتر از آن را از خدا بگيرد.

حجت الاسلام شاه فضل، يادآور شد: كسي كه قدرت خدا را قبول داشته و توكل به قدرت خدا داشته باشد غير ممكن است به طرف لشكر عمر سعد برود و براي رسيدن به دنيا جهنم را براي خودش بخرد، بنابراين كساني كه در كربلا و در لشكر عمر سعد قرار داشتند كساني بودند كه قدرت خدا را باور نداشتند و دست به جنايتي زدند كه تاريخ نظير آن را ندارد./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات