۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۲۹۰۸۳
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف خبر داد؛

ثبت ۳۲ هزار موقوفه براي عزاداري امام حسين

حجت الاسلام شرفخاني از حدود ۳۲ هزار موقوفه در ارتباط با عزاداري امام حسين(ع) در سراسر كشور خبرداد و گفت: امسال در ۳ هزار و ۱۲۵ بقعه سراسر کشور، سوگواره بصيرت عاشورايي برگزار مي شود.
حجت الاسلام احمد شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام احمد شرفخاني، در حاشيه نماز ظهر تاسوعاي حسيني در آستان مقدس محمد هلال‌‎ ابن علي(ع) شهرستان آران و بيدگل در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: 32 هزار موقوفه براي عزاداري امام حسين(ع) در سراسر كشور به ثبت رسيده است كه واقفين اين موقوفات را با نيت، روضه‌ خواني، تعزيه‌د اري، مقتل خواني، شبيه خواني و اطعام عزاداران امام حسين وقف كرده اند.

وي با اشاره به چگونگي اجراي سوگواره بصيرت عاشورايي در بقاع متبرکه کشور گفت: اين طرح در 3 هزار و 125 امامزاده و بقعه سراسر کشور برگزا مي شود.

حجت الاسلام شرفخاني يادآور شد: سوگواره بصيرت عاشورايي درراستاي بصيرت ‌افزايي مردم به ابعاد قيام حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و به منظور اجراي امينانه نيات واقفين خيرانديش اجرا ميشود.

به گفته وي، اعزام 3500 مبلغ و روحاني از قم با تخصص ‌هاي مختلف از جمله برنامه‌هاي مختلف اجراي اين طرح است.

وي ادامه داد: باتوجه به اينکه بخش زيادي از موقوفات کشور در رابطه با تعزيه‌داري، عزاداري و روضه‌خواني است بر اساس نياز، با طراحي يک ساختار خاص در راستاي استفاده از ظرفيت مجموعه هاي هيئات‌، حسينيه ‌ها و مساجد تفاهم‌ نامه ‌هايي بين سازمان و مجموعه هاي مساجد و حسينه‌ ها مبادله مي شود.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه کشور اظهار داشت: کار مشارکتي اين تفاهم‌نامه‌ ها با مؤلفه ‌هاي خاص عزاداري و رويکرد جديدي است که بحث محتوايي را تقويت و در 12 هزار مجلس عزاداري در کشور انجام شد.

لازم به ذكر است، آستان مقدس امامزاده محمد هلال ابن علي در شهرستان آران و بيدگل در شمالي ترين منطقه استان اصفهان و در فاصله 210 کيلومتري اصفهان واقع شده است که به واسطه اجراي برنامه هاي فرهنگي مذهبي به ويژه مراسم شهادت اميرمومنان(ع) در 21  ماه رمضان، مراسم عزاداري شهادت حضرت ابوالفضل العباس در شب و روز تاسوعاي حسيني با عنوان ‹‹مراسم روز مشک و  العطش›› و پوشش زنده تصويري آن از طريق رسانه ملي و حتي شبکه هاي برون مرزي زبانزد خاص و عام در کشور است./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات