۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۲۶۸۵۱
دبير همايش شيرخوارگان حسيني كاشان:

سيزدهمين همايش شيرخوارگان حسيني در كاشان برگزار مي شود

دبير همايش شيرخوارگان حسيني كاشان از برگزاري سيزدهمين همايش شيرخوارگان حسيني در نخستین جمعه از محرم در شهرستان كاشان خبر داد.
علي هاشم زاده دبير همايش شيرخوارگان حسيني كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، علي هاشم زاده پيش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: همايش سراسري شیرخوارگان حسینی همه ساله در نخستین جمعه از ماه محرم به ياد كودك تشنه لب علي اصغر(ع) از سوي شيعيان در سراسر جهان برگزار مي شود.

وي با اشاره به اينكه نخستین همايش شيرخوارگان حسيني در سال 83 در تهران برگزار شد، يادآور شد: اولين همايش شيرخوارگان حسيني در شهرستان كاشان يك سال بعد از تهران و در سال 84 برگزار شد و اين شهرستان يكي از شهرهاي پيشتاز در برگزاري همايش شيرخوارگان حسيني است.

هاشم زاده در ادامه با اشاره به دستاوردهاي همايش شيرخوارگان حسيني در سراسر جهان، اظهار داشت: سال گذشته پارلمان انگلستان اعلام كرد هرگونه برنامه اي از سوي شيعيان مي تواند برگزار شود به غير از برنامه شيرخوارگان حسيني كه اجازه برگزاري اين برنامه داده نمي شود.

وي با اشاره به اينكه در بيانيه نشست اعراب نيز تذكر داده شده بود بترسيد از اينكه علي اصغر جهاني شود، خاطرنشان كرد: روزنامه هاي اسرائيلي نيز از شيرخوارگان حسيني به عنوان بمب هاي خطرناك ياد كردند و روزنامه اسرائيلي هاآرتص نيز با عكسي از شيرخوارگان حسيني اعلام كرد اگر رهبر ايران اعلام كرده در 25 سال آينده اسرائيل را نابود خواهد كرد با  كمك همين شيرخوارگان حسيني اسرائيل را نابود خواهد كرد.

دبير همايش شيرخوارگان حسيني كاشان ادامه داد: دكترين همايش شيرخوارگان حسيني با اين مضمون است كه كربلا حيات شيعه است و علي اصغر حيات كربلا است، از اين رو اين حديث امام صادق(ع) نيز اين جمله را كامل مي كند كه شيعيان ما تا ظهور حضرت قائم حيات خود را ازعاشورا بگيرند.

هاشم زاده يادآور شد: امروز بعد از گذشت 15 سال از آغاز همايش شيرخوارگان حسيني در بيش از 4 هزار و 500 منطقه و 41 كشور جهان همايش شيرخوارگان حسيني با محوريت مادران و كودكان زير دو سال برگزار مي شود.

وي افزود: همايش شيرخوارگان حسيني در ايران به ثبت ملي رسيده است و درخواست براي ثبت در ميراث جهاني يونسكو به عنوان ميراث ناملموس ارائه شده است.

دبير همايش شيرخوارگان حسيني كاشان نهضت عاشورا شناسي و رسانيدن پيام مظلوميت شيعه با عنوان بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ را از مهمترين اهداف برگزاري همايش شيرخوارگان حسيني اعلام كرد و افزود: شهادت همه افراد حاضر در صحنه كربلا بعنوان جنگجو و مبارز قابل توجيه است اما شهادت كودك شيرخوار بي گناه هيچگونه توجيهي ندارد.

وي انعكاس اخبار شيرخوارگان حسيني را در جهان فراگير خواند و با اشاره به اينكه بيش از دو هزار سايت خبري در سراسر جهان، اخبار اين همايش را به زبان هاي مختلف منعكس مي‌كنند گفت: بيش از 50 شبكه خبري اسلامي و غير اسلامي در كار پوشش تصويري همايش شيرخوارگان حسيني فعاليت دارند.

دبير همايش شيرخوارگان حسيني كاشان از حضور بيش از 15 هزار شيرخوار در همايش شيرخوارگان حسيني شهرستان كاشان خبر داد و افزود: امسال بيش از 5 هزار دست لباس در همايش شيرخوارگان حسيني كاشان توزيع مي شود و مسجد صادقيه کاشان و آستان مقدس امامزاده هادی(ع) در فين به‌عنوان بزرگترين محل تجمع اين همايش دركاشان است.

هاشم زاده، اجراي طرح سنجش سلامت شيرخوارگان حسيني، برگزاري همايش تربيت كودك، كنگره شعر حضرت علي اصغر، برگزاري همايش طب اسلامي و تغذيه كودك، نمايشگاه عبرتهاي عاشورايي، اجراي طرح ابتكاري و نمادين قدمگاه در كاشان براي اولين بار با ثبت قدم شيرخوارگان حسيني در راه امام حسين(ع) را از برنامه هاي جنبي سيزدهمين همايش شيرخوارگان حسيني در كاشان اعلام كرد.

وي با اشاره به اينكه سيزدهمين همايش شيرخوارگان حسيني در كاشان از ساعت 8 تا 10 صبح نخستین جمعه از ماه محرم در 31 شهريور برگزار مي شود، يادآور شد: قرائت زيارت عاشورا، شعر خواني، مديحه سرايي و نذرنامه خواني با حضور خانواده شهدا از جمله برنامه همايش شيرخوارگان حسيني در كاشان است.

دبير همايش شيرخوارگان حسيني كاشان در ادامه از پيشرفت فيريكي 50 درصدي بيمارستان خير ساز حضرت علي اصغر ويژ كودكان سرطاني در شهرستان كاشان خبر داد و افزود: اين بيمارستان به همت خير كاشاني سيد محمد امامت در زميني به مساحت يكهزار متر مربع در خيابان بابا افضل كوچه ميدان كهنه در سه طبقه با پيشرفت فيزيكي 50 درصد در حال احداث است.

وي هزينه انجام شده براي بيمارستان خير ساز حضرت علي اصغر را تا كنون دو ميليارد تومان اعلام كرد و يادآور شد: براي تكميل و تهيه دستگاه ها و تجهيزات و راه اندازي اين بيمارستان نياز به 10 ميليارد تومان است كه توسط خير كاشاني تأمين مي شود.

هاشم زاده با اشاره به اينكه اين بيمارستان به صورت هيأت امنايي اداره خواهد شد، افزود: بيمارستان حضرت علي اصغر ويژه كودكان سرطاني كاشان داراي بخش هاي پاراكلينيك، آزمايشگاه، درمانگاه و بخش هاي شيمي درماني است./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات