۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۵۲۵۸۷۳
نماينده ولي فقيه در نيروي هوا فضاي سپاه:

استعمار هميشه به دنبال تضعيف جايگاه مرجعيت بوده است

حجت الاسلام مرادي گفت: استعمار هميشه به دنبال تضعيف و زدن جايگاه مرجعيت و جهاد در ايران اسلامي بوده است و امروز آنها براي نابودي باورهاي ديني جوانان و نسلي كه پويندگان و ادامه دهندگان راه شهدا هستند تلاش مي‌كنند.
حجت الاسلام صفر علي مرادي حجت الاسلام صفر علي مرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام صفر علي مرادي پنجشنبه شب در يادواره شهداي ترور و 110 شهيد محدوده پايگاه بسيج شهيد سعيدي در مدرسه آسيه كاشان گفت: حقيقت روشن شهدا  است نمي گذارد ياد و نام شهدا فراموش شود.

وي با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه ثواب زنده نگه داشتن نام و ياد شهدا، كمتر از شهادت نيست، افزود: هر چقدر براي شهدا تلاش كنيم و برنامه و يادواره و كتاب و نوشته و اثر داشته باشيم باز هم كم است، بنابراين برگزاري يادواره ها و گراميداشت شهدا در فضايي كه همه تلاش دشمنان ديروز و امروز و داخلي و خارجي كه كم كردن نام و ياد و آرمان و طريقت شهدا است، حداقل وظيفه ما است.

حجت الاسلام مرادي ادامه داد: برگزاري يادواره هاي شهدا و مرور مجدد آرمانهاي شهدا سبب مي شود تا يادآور غيرت مردي و سلحشوري رزمندگاني است كه در عصري و روزگاري درخشيدند و مبارزه كردند كه همه دنيا را به اعجاب وا داشت.

وي افزود: آنهايي كه مي خواهند بدانند شهدا چه جايگاهي و چه موقعيت و منزلتي داشتند، بايد تاريخ دفاع مقدس را ورق بزند و آن را مرور كند تا متوجه شوند دفاع مقدس هم به لحاظ كمي و هم به لحاظ كيفي در طول تاريخ ايران نظير نداشته است.

نماينده ولي فقيه در نيروي هوا فضاي سپاه گفت: كشور ايران در اوايل جنگ تحميلي كه هنوز ارتش آن ساماندهي نشده بود و سپاه پاسداران درگير بحران هاي داخلي و قائله خوزستان و كردستان و تركمن و ضد انقلاب داخلي بود، رژيم صدا در چنين شرايطي در جبهه اي به گسترگي بيش از 1200 كيلومتر با كمك و پشتيباني قدرت هاي غرب و شرق وارد نبرد با ايران مي شد.

وي افزود: در چنين شرايطي، كندي رييس جمهور اسبق آمريكا در كتابي بنام استراتژي صلح مي نويسد، ما آنقدر در انبارها و ضراد خانه هاي خود سلاح انبار كرده ايم كه اگر اراده كنيم و بخواهيم ما توانيم  چهار مرتبه شوروي را زير و روز كنيم و نابود كنيم و اگر شوروي هم بخواهد آمريكا را هدف قرار دهد دو مرتبه مي تواند با سلاح ها و موشك هاي قاره پيما و دوربرد خود آمريكا را زير رو كند و اگر ما هردو با هم اراده كنيم و بخواهيم دنيا را زير و رو كنيم حداقل نيمي از كل كره زمين را مي توانيم با سلاح هاي راهبردي وجود خود زير رو كنيم.

حجت الاسلام مرادي گفت: در چنين دوره اي انقلاب اسلامي به دست يك مرجع تقليد و يك مجتهد جامع الشرايط به پيروزي مي رسد و دنياي غرب و شرق متوجه پديده نوظهوري مي شوند كه به تعبير امام خميني(ره) انفجار نور و به تعبير رييس جمهور سابق آمريكا يك سونامي در دنيا بود.

وي افزود:  دشمنان غرب و شرق با تمام سلاح و امكانات خود، اعم از آواكس هاي آمريكايي و ميراژهاي فرانسوي و ميگ هاي روسي و هرچه سلاح در دنيا داشتند در كنار يكديگر قرار گرفتند و بر عليه انقلاب اسلامي كه روزهاي اول عمر خود را سپري مي كرد و در ابتداي راه بود متحد شدند.

نماينده ولي فقيه در نيروي هوا فضاي سپاه يادآور شد: با ترسيم شرايط آن زمان ايران اسلامي مي توان به اعجاز شهدا و رهبري مرجعيت ديني پي برد كه دوست و دشمن از وصف آن شگفت زده بودند و اقرار كردند رزمندگان سلحشور ايران اسلامي از غيرممكن هاي در دنيا، ممكن ساختند.

به گفته وي، شهرستان كاشان در آن دوران به تنهايي در استعداد يك استان بزرگ در جبهه بروز و ظهرو داشت و رزمندگان كاشاني در موقعيت شهيد خاندايي جبهه جنوب با كار مهندسي رزمي بر روي مايلرها و كمپرسي ها در دل شب با چراغ خاموش در زير آتش دشمن كار مهندسي جنگ را انجام دادند.

حجت الاسلام مرادي گفت: شجاعت و استقامت و روحيه سلحشوري و روح جوانمردي كه امام راحل بر جامعه اسلامي دميده بود دشمنان اسلام و نظام اسلامي را شگفت زده كرده بود.

وي افزود: امروز همه اذعان دارند اگر جمهوري اسلامي ايران تبديل به يك قدرت بزرگ در جهان شده به دليل به داشتن سه مؤلفه قدرت، مرجعيت ديني و شيعه، بسيج مردمي كه امام اين شجره طيبه را بنيانگذاري كرد و مساجد است كه سوريه از داشتن اين سه مؤلفه محروم بود.

نماينده ولي فقيه در نيروي هوا فضاي سپاه گفت: رسانه هاي بيگانه دشمن از ابتداي پيروزي  انقلاب اسلامي تا دوران دفاع مقدس و حتي امروز كه دوره  اينترنت و فضاهاي مجازي و شبكه هاي ماهواره اي است به دنبال تضعيف اين سه مؤلفه قدرت كه عوامل پيروزي ما هستند بوده و هستند، اما در اين راه موفق نبوده اند.

وي از جايگاه مرجعيت و جهاد بعنوان رمز موفقيت و پيروزي ايران اسلامي نام برد و افزود: استعمار هميشه به دنبال تضعيف و زدن جايگاه مرجعيت و جهاد در ايران اسلامي بوده است و امروز آنها براي نابودي باورهاي ديني جوانان و نسلي كه پويندگان و ادامه دهندگان راه شهدا هستند تلاش مي‌كنند.

به گفته وي، بار مبناي شهدا، همان بارمبناي معنوي بود كه سبب شد استقامت كنند به طوريكه استقامت رزمندگان اسلام دشمن را به اعجاب و اقرار وا داشت.

حجت الاسلام مرادي در ادامه جمهوري اسلامي ايران را جزيره امن منطقه خواند و اظهار داشت: امروز كه مردم يمن، عراق، سوريه، افغانستان و ميانمار دچار بحران شده و دشمن با انواع سلاح ها،  دور تا دور ايران اسلامي صف كشيده اما جرأت تعرض به ايران را ندارد به دليل مزد صبر و استقامت ملت ايران در دوران دفاع مقدس است.

وي افزود: امنيت امروز ايران اسلامي به بركت خون مقدس شهدا است و نه تنها ايران به بركت خون شهدا در امنيت و آسايش است، بلكه عراق و سوريه و يمن و برخي از كشورهاي ديگر در سايه امنيت و اقتدار بازدارندگي ايران اسلامي زندگي مي‌كنند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات