۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۲۵۸۲۷
آيت الله نمازي:

انقلاب اسلامي یكي از دستاوردهاي عاشورا است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: يكي از دستاوردهاي عاشورا و كربلا انقلاب اسلامي است و انقلاب اسلامي در پرتو عاشورا و كربلا به پيروزي رسيد كه اين مهم بيانگر بزرگي و عظمت عاشورا است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، بعد از ظهر امروز در آستان مقدس علي ابن باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان، با اشاره به اينكه اگر عاشورا را از تاريخ اسلام حذف كنيم چيزي براي اسلام باقي نخواهد ماند، گفت: فلسفه واقعه عاشورا علت استمرار اسلام و علت مبقیه و عامل استمرار و بقاي اسلام است.

وي با بيان اينكه اسلام امروز مرزهاي جغرافيايي را در نورديده و در حال عبور از مرزهاي جغرافيايي‌ است، افزود: اگر  اسلام تا پيش از اين تنها در منطقه جغرافيايي خاورميانه قرار داشت، اما امروز نداي لا اله الا الله از سوی مسلمانان جهان در قلب آمريكا طنين افكن شده است.

آيت الله نمازي يادآورشد: سلاطين، امپراتوران و پادشاهان زيادي از خاندان پهلوي، صدام، شيمون پرز، شارون، كلينتون، بوش، اوباما، بني اميه و بن العباس طي 15 قرن گذشته آمدند و رفتند و قصد حذف و نابودي اسلام را داشتند اما موفق نشدند و در حالي كه خود آنها همه نابود شدند، اما اسلام همچنان زنده و پويا است.

وي با تأكيد بر اينكه واقعه عاشورا يك حادثه تاريخي نيست بلكه يك مكتب و دانشگاهي است كه دروس متعددي را براي بشريت در نظر گرفته است، گفت: در مكتب عاشورا مواد درسي و دروس متعددي آمورش داده مي شود كه يكي از مهمترين دروس آن پيامهاي عاشورا است كه بايد تلاش كرد پيام هاي عاشورا را دريافت كنيم.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه امام حسين(ع) را تنها متعلق به تشيع و مسلمانان ندانست و با اشاره به اينكه امام حسين(ع) متعلق به همه اديان و مردم جهان است، اظهار داشت: امام حسين(ع) امام شيعيان و متعلق به همه بشريت است، از اين رو، در پياده روي چند ده ميليوني اربعين حسيني نه تنها شيعيان و اهل تسنن بلكه از همه اديان و از سراسر جهان در اين كنگره عظيم حسيني شركت دارند.

آيت الله نمازي يادآور شد: امروز اهل كتاب، اهل تسنن، اومانيسم و جهان غرب نيز كربلا و عاشورا را پذيرفته و در كنگره عظيم پياده روي اربعين حسيني حضور دارند، به طوريكه حتي رهبران اديان مختلف از سراسر جهان در صف اول پياده روي اربعين حسيني در حركت هستند.

وي تأكيد كرد: دشمنان اسلام چه بخواهند و چه نخواهند زمان و مكان و ابتكار عمل در دست شيعه و عاشورا و كربلا قرار دارد و امروز همه متمسك به امام حسين(ع) شده اند.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين با اشاره به اين فرمايش امام راحل كه ما هرچه داريم از محرم و صفر است، گفت: در قرن 15 هجري قمري انقلاب اسلامي در پرتو عاشورا و كربلا به پيروزي رسيد.

آيت الله نمازي يادآور شد: يكي از دستاوردهاي عاشورا و كربلا انقلاب اسلامي است و انقلاب اسلامي در پرتو عاشورا و كربلا به پيروزي رسيد كه اين مهم بيانگر بزرگي و عظمت عاشورا است./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات