۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۲۳۵۳۰
امام جمعه موقت كاشان:

عيد غدير امسال متفاوت از سالهاي گذشته برگزار شود

حجت الاسلام احتشام،گفت: امسال قرار است عيد غدير با سالهاي قبل متفاوت باشد و در بيش از ۵۰۰ بقعه متبركه كشور برنامه هاي فرهنگي با نشاطي برگزار شود.
حجت الاسلام علي احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام علي احتشام پنجشنبه شب در جشن غدير دانش آموزان اتحاديه انجمنهای اسلامی دانش آموزان كاشان كه در كانون فرهنگي تربيتي اين شهرستان برگزار شد، با اشاره به فرمايش امام راحل در رابطه به نقش مهم زنان در پيروزي انقلاب اسلامي كه اگر از مردان بيشتر نبود، كمتر هم نبود، گفت: از دامان زن است كه مردي مانند پيامبراكرم(ص) به معراج مي رود.

وي با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب مي فرمايد ملت ما شعارهاي مختلفي دارد و دست زدن يكي از شعارهاي خوب ملي ما است، ادامه داد: ملتي كه شعار برتري مانند صلوات بر محمد و آل محمد دارد، به هر شعاري را در جاي خود به آن اهميت مي دهد.

حجت الاسلام احتشام، با اشاره به اينكه دست و کف زدن از شعارهاي ملي ما است، اظهار داشت: مجالس شاديانه بايد متفاوت از مجالس عزا باشد از اين رو، رهبر معظم انقلاب حتي در جمع مداحان و ذاكرين اهل بيت از اينكه برخي از مداحان در شب ولادت به گونه اي مي خوانند كه با شب عزا هيچ تفاوتي ندارد انتقاد كرد.

امام جمعه موقت كاشان، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در آن ديدار، از مداحان و ذاكرين اهل بيت(ع) خواست تا مجالس عزا كه آنها در آن شركت  دارند با مجالس شادي متفاوت باشند و بين شادي و حزن و اندوه، تفاوت هايي را قائل شوند.

وي بر ترويج فرهنگ شادي در عيد غدير تأكيد كرد و خاطرنشان كرد: ما بايد بتوانيم اعيادي مانند غدير را با حفظ همه حريم ها و خط قرمزها روز شادي را رقم بزنيم تا ثابت كنيم ما فقط ملت گريه و حزن و اندوه نيستيم كه برخي در رسانه ها بخواهند شهرستانهاي كاشان و قم و مشهد و برخي از شهرهاي ديگر را عزاكده و افسرده معرفي كنند.

حجت الاسلام احتشام، افزود: به كوري چشم دشمن، ملت ايران، ملت با نشاطي است و در حاليكه در عزاي امام حسين(ع) افسرده مي شويم و به سينه مي زنيم، اما فراموش نمي كنيم اگر تراوشات غدير اميرمومنان(ع) خوب مديريت شده بود ما غم و اندوه و ماجراي مصيبت بار بعدي اهل بيت(ع) را نداشتيم.

وي با اشاره به اينكه، غدير خوب مديريت نشد كه  امروز به اينجا رسيده ايم، يادآورشد: امسال قرار است عيد غدير با سالهاي قبل متفاوت باشد و در بيش از 500 بقعه متبركه كشور برنامه هاي فرهنگي با نشاطي برگزار شود و در قم نيز قرار است در روز عيد غدير از حرم مطهر حضرت معصومه تا مسجد جمكران با همراهي آيت الله العظمي مكارم شيرازي، پياده روي شاديانه برگزار شود.

به گفته وي، برگزاري پياده روي شاديه از حضرت معصومه(س) تا مسجد جمكران ابتكار جديدي است تا بتوانيم غدير را بدون حاشيه و پيرايه و بدون پا گذاشتن روي اعصاب امت اسلامي از غديرمان خوب دفاع كنيم.

امام جمعه موقت كاشان دوري از اختلاف و دو دستگي را يكي از پيام هاي غدير دانست و افزود: متأسفانه امروز براي مسائل كوچك در كاشان اختلاف بين جناح و گروه ها مانع از پيشرفت شهرستان شده است و اين در حالي است كه اگر گروه ها و جناح هاي سياسي اصلاح طلب و اصولگرا و ولايتي و مسؤولين همه يد واحده باشند، كاشان به اندازه اي ظرفيت دارد كه بتواند براي خيلي از شهرستانهاي كشور الگويي تمام عيار باشد.

به گفته وي، هزينه اين اتحاد و همبستگي نبايد تبعيت از مفسدين و مستكبرين و جهانخواران و منافقين و مشركين باشد.

حجت الاسلام احتشام، گفت: خيلي از مواقع سكه و پول سبب مي شود تا آرمانها به چالش كشيده شود، بنابراين اگر بنا است ما ارزشهاي بومي و ملي و ديني خود را در سايه غدير حفظ كنيم بايد با دوري از مسائل حاشيه اي به ارزشهاي اصيل ديني و ملي خود اهتمام داشته باشيم./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات