۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۱۹۰۷۷

دیدار سفیران پاکستان و هند در بغداد با آیت الله نجفی

سفیران پاکستان و هند در دیدارهای جداگانه با یکی از مراجع تقلید نجف اشرف به گفت‎وگو پرداختند.
آیت الله بشیر نجفی

به گزارش خبرگزاری رسا، برادیب ینگ راج پور سفیر هند و شیخ مظهر نذیر سفیر پاکستان در بغداد به صورت جداگانه با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت‎وگو کردند.

حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی در دیدار با سفیر هند بر اهمیت افزایش ارتباطات میان عراق و هند تاکید کرد و اظهار داشت: عراق از موقعیت جغرافیایی و منابع ملی بسیاری برخوردار است.

این مرجع تقلید همچنین در دیدار با سفیر پاکستان خواستار افزایش روابط میان دو کشور شد و اظهار داشت: عراق می‎تواند نقش در زمینه‎های تجاری و سیاحتی با بسیاری از کشورها تعامل برقرار کند.

شیخ مظهر نذیر ضمن ارائه گزارشی از آخرین فعالیت‎های سفارتخانه پاکستان در عراق، بیان داشت: نجف اشرف نیز از جایگاه بسیار والایی در قلب جهان اسلامی برخوردار است.

سفیر هند همچنین به زیارت بارگاه مطهر امام علی (ع) مشرف شد و با حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی دیدار و گفت‎وگو کرد.

وی که برای اولین بار است به نجف اشرف سفر می کند، گفت: امام حسین (ع) یکی والاترین الگوی انسان‎هاست و زیارت این بارگاه مطهر مایه شرف است. تسهیلات و برنامه ریزی‎های صورت گرفته از سوی آستان مقدس حسینی برای زائران عالی است.

برادیب ینگ راج پور بر حضور بیشتر پزشکان هندی در عراق تاکید کرد و اظهار داشت: پزشکان هندی به صورت برنامه ریزی شده به عراق سفر می‎کنند و با حضور در بیمارستان‎های این کشور به مداوای بیماران می‎پردازند.

وی ادامه داد: عراق از امنیت و ثبات خوبی بر‎خوردار است بنابراین شرکت‎های مختلف هندی می‎توانند با حضور در این کشور سرمایه گذاری‎های خوبی داشته باشند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات