۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۵۱۶۹۶۸
آيت الله نمازي:

توسعه و نشر اسلام بر پایه هجرت است

نماينده ولي فقيه در كاشان از هجرت به عنوان يكي از صفات فاضله، حسنه و في سبيل الله در اسلام نام برد و گفت: اساس توسعه و نشر اسلام بر پایه هجرت است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي سه شنبه شب در ديدار تعدادي از دانشجويان آلماني، از هجرت به عنوان يكي از صفات فاضله و حسنه و في سبيل الله در اسلام نام برد و افزود: اساس توسعه و نشر اسلام بر صفت هجرت است.

وي ادامه داد: اگر پيامبر اكرم(ص) و اميرمومنان(ع) از مكه به مدينه هجرت نمي كردند آن فضاي باز سياسي براي نشر اسلام به وجود نمي آمد چرا كه اسلام بعد از هجرت  به سراسر جهان توسعه يافت.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه امروز يكي از وظايفي كه مسلمان جهان بر عهده دارند تبليغ صحيح اسلام است، اظهار داشت: اسلام دين فكر، فرهنگ، عقل، حكمت، آزادي و استقلال است.

وي همچنين با بيان اينكه اسلام ديدن خشونت و دشمن بشريت نيست بر تبليغ دين اسلام تأکید و عنوان كرد: امروز يكي از جهادها، جهاد فرهنگي است و در برابر جهاد اصغر و جهاد اكبر، جهاد كبير است كه زمينه گرايش و نشر اسلام است.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه وحدت را يكي از نيازهاي اساسي جهان اسلام خواند و تأكيد كرد: امروز همه مسلمانان نسبت به تبليغ و ترويج و دفاع از اسلام وظيفه دارند و هيچ مسلماني نمي تواند مدعي مسلمان بودن باشد اما نسبت به تبليغ و ترويج و دفاع از اسلام بي تفاوت باشد و مسؤوليت پذير نباشد.

وي ادامه داد: اما اين مسؤوليت ها متفاوت است و هركس كه برد كلام و نفوذ كلام او در جامعه زياد تر است مانند رهبران جامعه در سلسله مراتب خط مقدم هستند و همه مسؤول هستند، چرا كه دفاع در اسلام گاهي فرهنگي، گاهي تبليغي است، گاهي اقتصادي و نظامي است و دفاع تنها نظامي نيست، بنابراين تقدم برخي در مسؤوليت، شهرت و موقعيت را از ديگران سلب مسؤليت نمي‌كند.

آيت الله نمازي همچنين به بحران معنويت و جاي خالي معنويت در غرب و راه هاي رسيدن به زندگي معنوي در غرب نيز اشاره كرد و گفت: اساس ترويج اسلام معرفت است، بنابراين منشأ فساد و فحشا و جناياتي كه امروز در دنيا رخ مي دهد جهل انسان به خالق خودش است.

وي ادامه داد: اگر بخواهيم بشريت را به سمت و سوي خدا هدايت كنيم و بي بند و باري ها و فحشا و منكرات و فساد در جامعه ريشه كن شود، بايد عبدالله باشيم نه عبد نفس چرا كه اگر بشر معرفت و ايمان نداشته باشد نفس او بر او حاكم است، بنابراين بشر هرچه باشد و هركه باشد داراي نفس عماره است كه دائما او را به سمت و سوي فساد و فحشا مي كشاند و تنها ايمان به خدا است كه مانع فساد انسان مي شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: جهان امروز يك راه بيشر پيش رو ندارد و آن فراهم كردن زمينه معرفت در جامعه غرب و شرق و مسلح شدن نسل جوان به سلاح معرفت الله است.

آيت الله نمازي همچنين به راه ها و روشهاي رسيدن به زندگي معنوي اشاره كرد و  اظهار داشت: جامعه نياز به استاد و معلم دارد و تنها راه مبارزه با شهوات نفسانيه معرفت است، چرا كه با جهل و ناداني نمي توان با نفس مبارزه كرد، بنابراين تنها راه  مسلح كردن جوانها به سلاح توحيد است./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات