۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۱۱۱۴۶
امام جمعه موقت كاشان:

حجاب شخصيت، امنيت و كرامت زن را حفظ مي‌كند

امام جمعه موقت كاشان گفت: آنچه كه شخصيت، امنيت و كرامت زن را حفظ مي‌كند حجاب است و خارج از شدن از حجاب به معناي از دست دادن كرامت و امنيت زن است.
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت‌الاسلام محمد رضا اسلامي تبار چهارشنبه شب در ديدار با خانواده با شهيد ابوالفضل توليت، با اشاره به 21 تيرماه سالروز حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و شهادت تعداد زيادي از زائران در سال 1314 و نامگذاري اين روز به نام روز حجاب و عفاف، گفت: يكي از سفارشات شهدا، تأكيد بر حفظ حجاب و عفاف است.

وي مسأله حجاب را داراي ابعاد تاريخي، سياسي، ديني و عقلي خواند و گفت: ترفند دشمن در گذشته و امروز براي نفوذ درجامعه و متلاشي كردن جامعه اسلامي و نابودي حجاب و ترويج مفاسد اجتماعي است.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: در طول تاريخ نيز مسأله حجاب هميشه در بين همه اقوام جهاني وجود داشته است، بنابراين حجاب به لحاظ عقلي لازم است چرا كه حتي درجوامعي كه مسأله دين و سياست هم مطرح نيست و كافر هستند، مسأله حجاب و پوشش مطرح است.

وي با اشاره به آثار متعدد حجاب، از امنيت به عنوان يكي از آثار و دستاوردهاي حجاب نام برد و عنوان كرد: امنيت نيز داراي ابعاد مختلفي در مسأله حجاب است كه اولين امنيت در مسأله حجاب براي زن امنيت جاني است،  چرا يكي از مسائلي كه سبب قتل زنان است بدحجابي و بي حجابي است و يكي از دلايلي كه زنان در كشورهاي غربي امنيت جاني ندارند مسأله بي حجابي است.

حجت الاسلام اسلامي تبار امنيت و آرامش روحي و جسمي را دومين دستاورد حجاب عفاف دانست و گفت: بانوان بدحجاب و بي حجاب براي جلب توجه بيشتر در جامعه زندگي خود صرف  آرايش و مدل لباس كرده و هميشه بدنبال مدگرايي است تا در رقابت با ديگران بيشترين جلب توجه را داشته باشند، بنابراين آرامش را از خود سلب مي‌كنند.

وي از امنيت كرامت زن به عنوان سومين دستاورد حجاب و عفاف نام برد و افزود: مرد مظهر جلال الهي و قدرت و قهر و غضب خداوند است و زن مظهر جمال الهي است و داراي كرامت است، از اين رو امام خميني(ره) مي فرمايد، مرد از دامن زن به معراج مي‌رود.

امام جمعه موقت كاشان گفت: روايت است، هركس مي خواهد خدا را پاك و مطهر ملاقات كند، بايد با همسر خدا را ملاقات كند، بنابراين آنچه كه شخصيت و امنيت و كرامت زن را ايمن مي‌كند حجاب است و خارج از شدن از حجاب به معناي از دست دادن كرامت و امنيت زن است.

وي زن را در حجاب به مرواريد در صدف تشبيه كرد و اظهار داشت: بحث حجاب تنها بحث ديني نيست، بلكه بحث عقلي است، بنابراين شهيد مطهري مي فرمايد، حجاب مصونيت است نه محدوديت، از اين رو زن در حجاب گوهر گرانبهايي است كه ارزش و كرامت خودش را حفظ و از چشم هاي آلوده مصون مي‌ماند.

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: امروز زن در دنيا به عنوان كالايي است كه به پايين درجه انسانيت تنزل يافته و به درجه حيوانيت رسيده است و تنها از زن تنها براي ارضاي حالات حيواني استفاده مي‌شود.

به گفته وي، امروزه جايگاه زن در جوامع بشري به اندازه اي تنزل يافته كه از زن به عنوان مانكن براي جلب توجه و فروش كالا در بازارهاي مد روز و مغازه‌ها استفاده مي‌شود و جايگاه زن را به پايين ترين درجه ممكن تنزل داده اند.

امام جمعه موقت كاشان همچنين حجاب را داراي امنيت اقتصادي براي زن دانست و عنوان كرد: بانوان بي حجاب و بد حجاب شبانه روز به دنبال مد و مدگرايي و خريد لباسهاي مد روز وصرف هزينه اقتصادي هستند، بنابراين يكي از راههاي رسيدن به اقتصاد مقاومتي حجاب است كه از هزينه هاي زياد مدگرايي جلوگيري مي‌كند.

حجت الاسلام اسلامي تبار در ادامه حجاب را سبب امنيت خانواده دانست و خاطرنشان كرد: امروز در دنيا به ويژه در غرب به دليل مفاسد اجتماعي ديگر چيزي با عنوان خانواده محلي از اعراب ندارد و انگيزه اي براي تشكيل خانواده باقي نمانده است، بنابراين امنيت خانواده است كه سبب افزايش ازدواج در جامعه مي‌شود.

وي افزود: امنيت اجتماعي نيز يكي ديگر از آثار و دستاوردهاي حجاب و عفاف است كه حجاب سبب خواهد شد تا جامعه آرام و افكارجامعه نيز سالم باشد، بنابراين حجاب پديده با بركتي است كه دستاوردهاي آن امنيت جاني، آرامش فكري و روحي، امنيت كرامت زن، امنيت اقتصادي، امنيت خانواده و امنيت اجتماعي است./1307/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات