۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۰۶۳۰۳
لحظه ای با شهدای طلبه مدافع حرم(۲۰)

شهیدی از سالکان طریق عاشقی

طلبه شهید رضا بخشی از نسل قهرمانان بی بدیل ایثار و شهادت و از سالکان طریق عاشقی است که بال عاشقی گشود و به وصال معشوق رسید.
شهید بخشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهادت طریق عشق ورزی است و شهید نغمه سرای بزم عشق و دلدادگی.

شهادت تلألؤ نور معرفت است بر رفیع ترین قله عرفان و شهید ایستاده بر قله ایثار و معرفت.

شهادت بحر طویل عاشقی است و امواج عشق بر کرانه های معرفت می رساند و شهید غواص این بحر معرفت؛ مروارید عشق در صدف شهادت می جوید و دل به امواج عشق می سپارد.

شهید اقالیم هفتگانه عشق را با بال معرفت می پیماید و در سدرة المنتهای عاشقی سکنی می گزیند.

شهید جان شیرین در طریق عاشقی می دهد و شهد شهادت می نوشد و به وصال معشوق می رسد.

طلبه شهید رضا بخشی از نسل قهرمانان بی بدیل ایثار و شهادت و از سالکان طریق عاشقی است که بال عاشقی گشود و به وصال معشوق رسید.

نهمین روز از مهرماه سال 65، ستاره ای در آسمان عشق و معرفت طلوع کرد و الگوی عاشقان طریق دلدادگی گردید.

رضا مسیر کمال را در ورود به حوزه یافت و در پای درس علما و بزرگان به خوشه چینی پرداخت و نهال معرفتش را در بوستان عرفان حوزه آبیاری کرد.

در فرازی از زندگی نامه این شهید والامقام آمده است:«رضا بخشی اهل تحقیق و مطالعه بود و به کتاب های استاد شهید عبدالکریم هاشمی نژاد و استاد شهید مرتضی مطهری علاقه وافر داشت. هوش سرشار و استعداد بالای رضا، همراه با توکل و تلاش ویژه اش موجب شد بورسیه تحصیلی او برای تحصیل در مسکو قطعی شود؛ اما در همین اثنا بود که خبر تهدید حرم حضرت زینب(س) را شنید و وظیفه خود را چیز دیگری یافت و با نام جهادی فاتح، فاتح قله های روحانی و معنوی شد و جام شهادت را سر کشید.»

نهمین روز از اسفندماه سال ۹۳ عملیات تل قرین در حومه درعای سوریه میعادگاه عروج آسمانی یکی از گلهای بوستان شهادت حوزه علمیه بود و پیکر پاک این روحانی عارف در بهشت رضای مشهد آرام گرفت و روحش در جنت المأوای عاشقی سکونت یافت.

آری! این اسطوره های عشق، چشم بر دنیا بستند و دیده معرفت گشودند و با متاع جان با خدا معامله کردند و در طریق عاشقی جاودانه شدند./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات