۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۰۱۴۸۷
مدیر حوزه علمیه ولی عصر رودان:

نظام اسلامی خواسته بحق اقشار ضعیف را برآورده کند

حجت الاسلام زارع با تاکید بر اینکه حکومت اسلامی باید نگاه ویژه ای به صاحبان اصلی خود و طبقات مستضعف داشته باشد گفت: آرزوهای به حق و البته خفته و فروکش کرده این قشرهای مظلوم احیاء شود.
حجت الاسلام زارع

حجت الاسلام مهدیار زارع مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) رودان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به تعریفی از اقشار ضعیف جامعه گفت: شاید بتوان این تعریف را برای اقشار ضعیف از جهت وضعیت اقتصادی و معیشتی بیان کرد که افرادی که توانایی مایحتاج خود و خانواده خود را در طول یک ماه نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: البته این خود می تواند دلایل مختلفی اعم از تبعیض در اجرای مقررات، عدم رعایت عدالت، نبود امکانات رفاهی و معیشتی و آموزشی و فرهنگی را داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) رودان تصریح کرد: در هر صورت این گروه که بیشتر افراد یک کشور را تشکیل می دهند طبقه محروم و مستضعف و فقیر جامعه هستند که دولت و مسؤولان باید در جهت رفع مشکلات معیشتی این قشر از جامعه را حل کند.

حجت الاسلام زارع افزود: در کشور ایران اسلامی، متاسفانه به دلیل اینکه سالیان دراز پادشاهان مستبد و مستکبر در رأس حکومت بوده اند بسیاری از مردم جز طبقات محروم و مستضعف میباشند. و همین ها در طول تاریخ مخصوصا پس از انقلاب علیرغم تمام کمبودها از اسلام و کشور دفاع کرده اند

وی ابراز داشت: در واقع صاحبان این انقلاب و ابن کشور همین طبقه فقیر و مستضعف هستند که همیشه در وقت نیاز کشور در صحنه حضور داشته اند، این قشر از جامعه، نیروهای وفادار و ماندگار انقلاب و رهبر و دولت ها بوده و خواهند بود و البته دولت اسلامی نیز در قبال آنها وظایفی دارد.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) به وظایف دولت در برابر اقشار ضعیف جامعه اشاره کرد و گفت: برداشتن تبعیض در اجرا مقررات، ایجاد عدالت، آسان کردن زندگی، ایجاد امنیت، حمایت و تأمین امکانات رفاهی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی، ایجاد شغل تهیه مسکن از اهم این وظایف است.

حجت الاسلام زارع ادامه داد: ایجاد و افزایش امید در دل طبقات محروم و مستضعف جامعه مهمترین وظیفه دولت در برابر این قشر است تا آنها نیز به نظام و حکومت امیدوار و برای پیشرفت آن حضور همیشگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: حقوق شهروندی یک واژه بسیار زیبایی است که اگر بر طبق اسلام و اخلاق تعریف شود و در بعد عملی نیز تحقق یابد موجبات ترقی و پیشرفت و عدالت در همه عرصه ها را فراهم می کند، ولی آین واژه نیز چون بسیاری از واژه ها مثل آزادی بیشتر در همان لفظ می مانند و بسیار کم می شود که متولیان امر آن را در عرصه عمل هم بیاورد و اگر هم بیاورند با تعریف خود آن را مشخص می کنند تا بتوانند از آن در مواقع ضرورت بهره برداری کنند. 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) رودان همچنین اضافه کرد: حقوق شهروندی واژه ای زیبایی است که در لفظ ایجاد امید می کند همه در پی داشتن حق شهروندی هستند، این الفاظ مورد استقبال فراوان قرار می گیرند و جلب توجه می کنند.

حجت الاسلام زارع با بیان اینکه واژه حقوق شهروندی خوشحال کننده است گفت: متأسفانه این واژه دارای تاریخ مصرف بوده و پس از آن تاریخ هرگاه درمورد واژه حقوق شهروندی سؤال شود هزاران بهانه برای عدم اجرای آن می آورند.

وی در پایان اظهارامیدواری کرد: حکومت اسلامی نگاه ویژه ای به صاحبان اصلی خود که همان پابرهنگان به طبقات مستضعف و محروم داشته باشد و آرزوهای به حق و البته خفته و فروکش کرده این قشرهای مظلوم را احیا کند./۸۵۱/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات