۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۵۰۰۵۳۷
از سوی مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر؛

تشکیل کارگروه تخصصی پاسخگویی به سوالات شرعی در ماه رمضان

مجمع پژوهش‌های مصر از تشکیل کمیته تخصصی پاسخگویی به سوالات شرعی مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد.
شیخ محیی الدین عفیفی رییس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر ظهر امروز چهارشنبه کمیته فتوای «ماه رمضان» را با هدف پاسخ به سوالات شرعی مردم استان‌های شرقی مصر و نیز صاحبان و کارمندان شرکت‌ها و کارخانه‌ها راه اندازی کرد.

محیی الدین العفیفی دبیرکل مجمع گفت: راه اندازی کمیته فتوای ماه رمضان در راستای طرح مجمع برای افزایش حضور کمیته‌های فتوای الازهر در تمامی مناطق مصر است تا از نزدیک به سوالات شرعی مردم پاسخ دهند بدون آنکه مردم متحمّل کمترین مشقّتی برای دستیابی به پاسخ‌هایشان شوند.

وی تصحیح مفاهیم اشتباه در میان مردم و نیز گسترش گفتمان صحیح دینی به دور از هرگونه افراط و خشونت را از دیگر اهداف این کمیته دانست و خاطر نشان کرد: این کمیته در دو بخش صبح و عصر مشغول پاسخگویی به سوالات مردم خواهد بود.

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر افزود: بخش صبحگاهی از ساعت هشت تا سه عصر و بخش عصرگاهی از سه تا هشت شب به سوالات دینی مردم پاسخ خواهد داد. روحانیان تایید شده برای پاسخ به سوالات مردم در چهار مکان مشخص مستقر خواهند شد.

عفیفی با بیان آنکه امسال شاهد تشکیل کمیته پاسخگویی به سوالات بانوان و نیز مشاوره خانواده نیز هستیم، اظهار داشت: روحانیانی که در این طرح به سوالات مردم پاسخ می‌دهند با حضور در دوره‌های آموزشی متنوع در عرصه فتوا تحت نظر متخصصان و علمای الازهر آموزش کامل را برای پاسخگویی به پرسش‌های دینی مردم پشت سر گذاشته‌اند.

وی تاکید کرد که شیوه پاسخگویی به سوالات مردم همراه با رعایت شرایط و موقعیت آنها از مهمترین نکات این دوره بود زیرا فتوا همواره به اعتبار زمان، مکان و شرایط ممکن است دچار تغییر و تحول شود./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات