۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۰۰۱۲۹

مفتی مصر و شیخ الازهر حادثه تروریستی منچستر را محکوم کردند

مفتی مصر و شیخ الازهر در پیام‌های جداگانه‌ای حادثه انفجار تروریستی منچستر انگلیس را محکوم و خواستار مبارزه با تروریسم جهانی شدند.
احمد الطیب شیخ الازهر مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای حادثه انفجار تروریستی منچستر انگلستان را که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید به شدت محکوم کرد.

احمد طیب با محکومیت قاطع چنین رفتارهای مخالف با تعالیم اسلامی، آموزه‌های ادیان الهی، عرف و عهدنامه‌های بین‌المللی بر ضرورت تعیین استراتژی جهانی برای مبارزه با تروریسم با هدف نابودی و رهایی جامعه جهانی از آفات و آسیب‌های این پدیده تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: الازهر شریف ضمن آنکه حادثه تروریستی وحشیانه منجستر را محکوم می‌کند، به مردم و دولت انگلستان تسلیت گفته و شفای عاجل آسیب دیدگان این حادثه ظالمانه را خواستاریم.

در همین راستا شوقی علام مفتی مصر نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حادثه خاطر نشان کرد: چنین عملیات تروریستی که به کشتار و ترساندن مردم منتهی شده با آموزه‌های ادیان آسمانی و فطرت بشری در تنافی است زیرا ادیان الهی همواره مردم را به صلح و امنیت دعوت کردند.

وی افزود: جمعیت‌های افراط‌گرا  با انجام عملیات تروریستی در پوشش دینی چهره اسلام را در نزد جهانیان مخدوش می‌سازند که نتیجه آن افزایش اسلام‌هراسی و تشدید وضعیت ناگوار مسلمانان خواهد بود.

مفتی مصر با تسلیت به مردم و خانواده‌های حادثه تروریستی منچستر بر ضرورت همکاری جهانی در راستای مبارزه با خشونت‌گرایی و تروریسم تاکید کرد./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات