۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۹۷۲۵۴
مدیر آکادمی اسلامی هامبورگ آلمان خبرداد؛

تحصیل ۳۵ طلبه خواهر و برادر در آکادمی اسلامی هامبورگ

حجت الاسلام ترابی با اشاره به فعالیت های آکادمی اسلامی هامبورگ آلمان از تحصیل ۳۵ طلبه خواهر و برادر در این مرکز خبرداد و ابراز امیدواری کرد در سال تحصیلی این تعداد به ۷۵ نفر برسد.
حجت الاسلام حمیدرضا ترابی مدیر آکادمی اسلامی هامبورگ آلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا ترابی مدیر آکادمی اسلامی هامبورگ آلمان به همراه جمعی از دانش آموختگان این مرکز با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام ترابی در این دیدار با تأکید بر این که ما باید سعی کنیم چهره زیبایی از دین به جهانیان معرفی شود، ابراز داشت: به عقیده من لازم است که رشته تخصصی دیالوگ در حوزه راه اندازی شود تا بتوانیم به خوبی و به درستی پیام خودمان در دنیا برسانیم، چراکه برخی اوقات تصورات بدی از اسلام وجود دارد.

وی افزود: طبق القائاتی که در ذهن غربی ها به وجود آمده است، برخی معتقدند مسلمان ها بلای آسمانی هستند که بسیاری از این مسائل حاکی از ضعف در ترجمه متون دینی است؛ بنده خودم در جلسه ای با حضور مسیحی های آلمان، آیات جهاد در قرآن را تبیین کردم که فردی گفت اینها در قرآن نیست بعدها معلوم شد که به دلیل ضعف ترجمه اصلا چنین آیه ای به گوش او نخورده است.

 مدیر آکادمی اسلامی هامبورگ آلمان با بیان این که بخش مهمی از جامعه غرب مبتلا به ناداوری در مورد اسلام هستند، عنوان داشت: بخش عمده ای از این مسأله نیز مربوط به نادانی آنها است و به همین جهت ما در کشور آلمان جلسات خوبی با اساتید دانشگاهی و دانشجویان و کودکان مسلمان داریم و در مدارس دینی آنها حاضر می شویم و مسائل مهم را برای آنها مطرح می کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت آکادمی اسلامی آلمان از سال 2012 آغاز شده است، ابراز داشت: ما در سال های گذشته حوزه علمیه را در کنار آکادمی راه اندازی کردیم که 35 طلبه از پنج کشور هلند، اتریش، بلژیک، آلمان و فرانسه را جذب کردیم و برای ترم آینده هم تا الان 15 نفر ثبت نام کرده اند که با توجه به اینکه عده دیگری ثبت نام خواهند کرد امیدواریم این تعداد در سال تحصیلی جدید به چهل نفر برسد.

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۰ استاد ثابت و پاره وقت به تدریس در این حوزه اشتغال دارند؛ سطح طلاب شامل پیش حوزه یعنی آموزش فارسی و قرآن کریم و احکام ابتدایی، پایه یک، دو، سه و چهار است که در حال حاضر ۶ نفر لمعه خوان و ۸ نفر ورودی ترم جدید فارسی خوان هستند.

وی با بیان این که زبان رسمی حوزه فارسی و عربی در دو بخش فصیح و محاوره است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این سه کلاس ویژه نیز به صورت خاص برگزار می شود که عبارتند از کلاس هفتگی خارج فقه برای اساتید حوزه، کلاس هفتگی اخلاق برای طلاب و اساتید حوزه بر اساس کتاب شریف منیة المرید و حلقه فنون قرائت قرآن کریم است که به صورت روزانه برگزار می شود./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات