۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۹۴۶۰۶
رييس ستاد زكات استان اصفهان مطرح كرد؛

لزوم ساماندهي و شفاف سازي زكات فطره

رييس ستاد زكات استان اصفهان بر ساماندهي‌ زكات فطره تأكيد كرد و گفت: زكات فطره به عنوان يك سرمايه پنهاني است كه از وضعيت كلي زكات فطره اطلاعات شفافي در دست نيست.
حجت الاسلام غلامحسين رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام غلامحسين رنجبر ظهر امروز در نشست اعضاي ستاد شوراي زكات شهرستان كاشان، گفت: در قانون زكات با صراحت محل جمع آوري زكات و هزينه كرد آن از سوی دبيرخانه شوراي زكات و با نظارت نمايندگان ولي فقيه و ائمه جمعه شهرستانها مشخص شده است.

وي افزود: اگر ائمه جمعه شهرستانها به عنوان رؤساي شوراي زكات فعاليت دارند براي اين است كه فرآيند شرعي هزينه كرد زكات كاملا رعايت شده باشد تا حق به حقدار برسد.

به گفته وي، رييس شوراي زكات هر بخشي به عنوان مسؤول و رييس شوراي زكات حق اعمال نظر در اجراي پروژه ها دارد تا پروژه هاي عام المنفعه براساس اولويت هاي اول هر محل و با تأييد نماينده ولي فقيه و امام جمعه محل اجرا شود.

حجت الاسلام رنجبر يادآور شد: هزينه كرد زكات هر محل فرآيندي است كه در قانون زكات آمده است و جزء مصوبات شوراي عالي زكات است، از اين رو همه فعالان در اين عرصه موظف هستند نظر ائمه جمعه را در هزينه زكات و كيفيت و حتي شيوه دريافت زكات اعمال كنند.

وي در ادامه بر ساماندهي ‌زكات فطره تأكيد كرد و افزود: زكات فطره به عنوان يك سرمايه پنهاني  است كه از وضعيت كلي زكات فطره اطلاعات شفافي در دست نيست و نيازمند ساماندهي است تا ميزان جمع آوري زكات فطره از سوی هر دستگاه خيريه و مكان هزينه كرد آن مشخص باشد.

رييس ستاد زكات استان اصفهان يادآور شد: با پيشنهاد ساماندهي زكات فطره، كميته امداد اخيرا فرم هايي تهيه و در اختيار تمامي خيريه ها و اماكني كه نسبت به جمع آوري زكات فطريه فعاليت دارند گذاشته است تا ميزان جمع آوري زكات فطره از سوی اين خيريه ها مشخص شود.

به گفته وي، با ساماندهي زكات فطره در كشور، ميزان ظرفيت زكات فطره در هر شهرستان، استان و كشور مشخص خواهد شد و هزينه كرد آن براساس اولويت ها، برنامه ريزي خواهد شد.

حجت الاسلام رنجبر يادآور شد: ساماندهي زكات فطره از سوی شوراي عالي زكات و شوراي زكات استانها پيگيري مي شود و شهرستانها نيز بايد نسبت به جمع آوري زكات فطره سازماندهي و مديريت داشته باشد تا ميزان زكات فطره مشخص و شفاف باشد./202/1307/ب1

ارسال نظرات