۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۹۳۹۸۵
آيت الله نمازي:

كار در فرهنگ اسلام عبادت است

نماينده ولي فقيه در كاشان كار در فرهنگ اسلام را عبادت و ثواب دانست و گفت: خداوند ثواب را به ۱۰ قسمت تبديل كرده كه ۹ قسمت آن مربوط به كار است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي صبح امروز در ديدار فعالان عرصه كار و توليد شهرستان كاشان با تبريك هفته كارگر، با اشاره به جايگاه كار و كارگر در اسلام، گفت: كار در نظام توحيدي و فرهنگ اسلامي عبادت است.

وي با اشاره به اينكه خداوند بنده بيكار خودش را دوست ندارد، افزود: بيكاري ابتدا و سرآغاز انواع بدبختي ها و مشكلات فرهنگي و اجتماعي است، از اين رو خداوند به جوان بيكار غضب مي‌كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان كار در فرهنگ اسلامي را عبادت دانست و يادآور شد: خداوند ثواب را به 10 قسمت تبديل كرده است كه 9 قسمت آن مربوط به كار است كه اين امر بيانگر اهميت كار است.

آيت الله نمازي در ادامه رسيدن به كمال را همراه با حركت دانست و از كار به عنوان يكي از مصاديق بارز حركت نام برد و اظهار داشت: كمال جامعه و يك انسان موحد در گرو دين و آگاهي و بصيرت در دين، صبر بر مصيبت‌ها و سختي‌ها و مديريت اقتصادي زندگي است.

وي بر آموزش در محيط هاي صنعتي و كارگري تأكيد و عنوان كرد: آموزش مهارتهاي زندگي و توصيه به نگرش معنوي و صبر بر مشكلات زمينه ساز پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي است.

نماينده ولي فقيه در كاشان، فقر معنوي به معناي دست خالي بودن عبد در برابر معبود را مثبت دانست و خاطرنشان كرد: بر عكس مثبت بودن فقر معنوي، فقر مادي كه سرآغاز بسياري از چالش هاي زندگي است و مذموم شمرده شده است.

آيت الله نمازي، توان بهره مندي از نعمت هاي خداوند را لازمه رفع بيكاري دانست و اظهار داشت: انفال و منابع طبيعي تحت مديريت ولي فقيه است كه در صورت بهره مندي صحيح و مهارت استفاده از آن، غناي مورد پسند اسلام به مفهوم بي نيازي از خلق را محقق مي‌كند.

نماینده مجلس خبرگان رهبري با تأكيد براينكه جمهوري اسلامي ايران بايد در همه امور حرف اول را بزند، افزود: اين مهم به دليل عدم برخورداري از تجربه لازم تاكنون محقق نشده است و ضعف‌هاي موجود به دليل‌كم تجربه بودن تشيع در عرصه حكومت داري است كه اميدواريم با گذشت زمان ضعف‌ها برطرف شود.

لازم به ذكر است، جمعيت كارگري شهرستان كاشان كه بيش از دو سوم جمعيت اين شهرستان را تحت پوشش دارد بالاتر از جمعيت كارگري 13 استان كشور است، شهرستان صنعتي و كارگري كاشان با 70 هزار كارگرو بالغ 860 واحد صنعتي در شهرك ها و نواحي صنعتي اين شهرستان و بيش از 7 هزار و 500 واحد صنفي و كارگاه هاي كوچك در سطح شهرستان كاشان فعاليت دارند كه به دليل وجود فرهنگ غني كار و توليد، عليرغم وجود ركود اقتصادي، مشكلات حاد و بحراني چنداني در سطح اين شهرستان وجود ندارد./202/1307/ب1

ارسال نظرات