۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۹۲۸۵۷
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

کاندیداهای ریاست جمهوری در مسیر اجرایی کردن مفاد قانون اساسی قدم بردارند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کاندیداهای ریاست جمهوری در مسیر اجرایی کردن مفاد قانون اساسی قدم بردارند، گفت: از جمله بزرگترین آرمان هایی که برای انقلاب تعریف شده و باید همواره بر آن پافشاری شود قانونمداری است.
واعظ موسوی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تبعیت از قانون از سوی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را ضروری دانست و گفت: در آستانه بسیار حساس و مهم ریاست جمهوری قرار داریم که همگان از مردم تا کاندیداها مسؤولیت خاص خود را دارند.

وی افزود: مسؤولیت بسیار دقیقی بر عهده همه شهروندان جمهوری اسلامی ایران در انتخابات وجود داد اقتضا می کند که اولا کاندیداها، طرفداران و ستادهای انتخاباتی آنان و مردم بصیر، انقلابی و ولایی از سوی دیگر در مسیر اجرایی کردن مفاد قانون اساسی قدم بردارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مردم و کاندیداها باید در عملیاتی کردن آنچه که ثمره خون شهدا است تلاش وافری داشته باشند، اظهار داشت: از جمله بزرگترین آرمان هایی که برای انقلاب تعریف شده و باید همواره بر آن پافشاری شود قانونمداری است.

وی مراعات مر قانون در همه زمینه ها را وظیفه ای همگانی دانست و ادامه داد: کسی که خود را در معرض انتخاب قرار داده و درصدد است به عنوان نفر نخست قوه مجریه از سوی مردم انتخاب شود و حکم ریاست جمهوری او از سوی رهبر انقلاب تنفیذ شود باید قانون مدارترین و مطیع ترین افراد در برابر نهادهای تصمیم گیرنده انتخاباتی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ابراز داشت: همه کسانی که خود را به عنوان کاندیدا معرفی کردند باید از هر نظر آمادگی تسلیم در برابر همه مفاد قانونی و نهادهای تصمیم گیر کرده باشند وگرنه کسی که مجری قانون است نمی تواند ناقض قانون باشد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات