۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۹۱۱۹۲
دبيرجامعه روحانيت كاشان:

براي رسيدن به ستاريت خدا بايد ستارالعيوب ديگران بود

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: زماني انسان به ستاريت خدا نزديك مي شود كه ستارالعيوب ديگران باشد و هركس مي خواهد ستار العيوب خدا باشد بايد چشم خود را بر عيوب ديگران ببندد.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل بعد از ظهر امروز در جمع معتكفان مسجد دانشگاه علوم پزشكي كاشان با تسليت وفات زينب كبري(س)، گفت: انجام هركاري بايد با نيت تقرب به خدا باشد در غير اين صورت هيچكدام از كارهاي مورد پذيرش خداوند نخواهد بود.

وي افزود: اگر حضور سه روزه در مراسم معنوي اعتكاف با نيت تقرب به خدا و قربة الي الله نباشد و خداي نكرده براي دور همي و از ترس و يا شوق ديگران و براي رسيدن به ماديات باشد مورد پذيرش خداوند نخواهد بود.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به مفهوم تقرب به خدا، خاطرنشان كرد: تقرب به خدا در يك جمله به معني تقرب صفات انسان به صفات خدا است، چرا كه خداوند مجموعه اسماء و صفات است «و لله الاسماء الحسني» خداوند اسماء حسني دارد و زماني مي توانيد به خدا تقرب پيدا كنيد كه اسماء حسني الهي را كه امكان حلول درانسان را دارد در خود ايجاد كنيد.

وي خداوند را ستار العيوب دانست و افزود: زماني انسان به ستاريت خدا نزديك مي شود كه ستارالعيوب ديگران باشد و هركس مي خواهد ستار العيوب خدا باشد بايد چشم خود را بر عيوب ديگران ببندد تا نبيند نه اينكه ذره بين گذاشته و به دنبال پيدا كردن عيب ديگران باشيد.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: دومين راه نزديك شدن به ستاريت خدا اين است كه اگر به هرطريقي  متوجه عيب ديگران شديم، آن را براي ديگران فاش نكنيم و اگر عيوب ديگران را دانستي و آن را فاش نكردي، شما ستارالعيوب خواهي بود.

حجت الاسلام شاه فضل ستار العيوب بودن را داراي درجات زيادي دانست و عنوان كرد: بايد تلاش كنيم و صفات ناپسند را از خود دور كنيم تا بتوانيم به آخرين درجه از ستارالعيوب بودن برسيم.

وي در ادامه از رحمان و رحيميت را به عنوان يكي ديگر از صفات الهي نام برد و افزود: صفت رحمانيت خدا به اندازه اي بزرگ است كه خداوند در سوره مباركه اسراء مي فرمايد، اگر مي خواهيد خدا را صدا كنيد بگو الله و يا الرحمن، چرا كه صفت رحمانيت در خدا متبلور است و همه سوره هاي قرآن با بسم الله الرحمن الرحيم آغاز مي شود.

دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: اگر خدا به بندگانش سختگيري مي كند و او را امتحان  و عذاب مي كند براي رحمتگري است، چرا كه  نافرماني از دستورات خدا دور شدن از رحمت خدا است.

وي، رحمت خدا را وسيع و بي پايان خواند و اظهار داشت: براي نزديك شدن به خدا براساس ستاريت و رحمانيت بايد رحمتگري خدا را باور داشت و هرچه خدا براي ما مقدر كرده است آن را بپذيريم چرا كه خداوند انسانها را با شر و خير امتحان مي‌كند و اين اولين گام براي باور داشتن رحمانيت خدا است.

حجت الاسلام شاه فضل يكي از راه هاي ديگر براي نزديك شدن به خدا را خوشحال شدن از رحمتگري خدا به ديگران دانست و گفت: يكي از مشكلات ما اين است كه اگر خدا به ديگران لطف و عنايت كند خوشحال كه نمي شويم بلكه به رحمتگري خداوند معترض هم مي شويم كه ايم موضوع بيانگر اين است اگر خداوند نعمتي را به او مي داد به ديگران نمي بخشد.

به گفته وي، تا زماني كه نسبت به رحمتگري خدا بُخل داشته باشيم و بخيل ديگران باشيم، خداوند نيز نسبت به ما بُخل خواهد ورزيد.

دبير جامعه روحانيت كاشان يادآور شد: براي رسيدن به تقرب خدا بايد از خودت عبور كني و خود را نبيني و فقط خدا را ببيني و همه كارهايت براي رضايت خدا باشد و از رحمتگري به ديگران خوشحال باشيد تا بتوانيد واسطه فيض خدا باشيد و كسي كه واسطه بين فيض الهي مي شود قبل از رسيدن به اين مقام، همه وجودش را وقف ديگران كرده است./202/1307/ب1

ارسال نظرات