۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۸۵۴۶۷

مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی دانش پژوه می پذیرد

مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف رهبر معظم انقلاب در رشته فقه الاقتصاد و فقه الجزاء در دو دوره تخصصی و تمهیدی از میان طلاب دانش پژوه می پذیرد.
مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی آزمون طلاب و فضلای حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف رهبر معظم انقلاب به منظور تربیت فقیهان و محققان برجسته و زمینه سازی برای تولید علم و نظریه پردازی در رشته فقه الاقتصاد و فقه الجزاء در سال تحصیلی ۹۷- 96 در دو دوره تخصصی و تمهیدی از میان طلاب دانش پژوه می پذیرد.

 از اهداف دوره های آموزشی و پژوهشی می توان به موضوع شناسی برای پاسخ گویی به سؤالات فقهی در رشته مرتبط، استنباط احکام فقهی و مسائل مستحدثه، مشارکت در تهیه قوانین و مقررات مورد نیاز نظام اسلامی بر اساس فقه اهل بیت، تحقیق وتدریس ابواب مختلف فقهی مرتبط با رشته، حضور مؤثر در شوراهای فقهی نهادهای نظام اسلامی و ارائه مشاوره به آنها و انجام پژوهش های نوین و تالیف کتب و مقالات تخصصی اشاره کرد.

 اهتمام به تهذیب اخلاقی و ارتقای معنوی و روحیه انقلابی، محوریت درس خارج فقه تخصصی و اصول و آموزش اجتهادی آن با روش های پژوهش محور، آموزش دروس جدید مورد نیاز هر رشته، آموزش دروس تکمیلی حوزه ای و تقویت مهارت های آموزشی و پژوهشی مؤثر و کارآمد، اهتمام به پژوهش و تقویت تفکر خلاقانه، بهره گیری از اساتید توانمند و شایسته، اشتغال تمام وقت طلاب به تحصیل واستفاده حداکثری از فرصت ها و تعطیلات، فراهم نمودن امکانات آموزشی و پژوهشی و تأمین کمک هزینه تحصیلی مناسب از امتیازات مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی به شمار می روند.

شرایط پذیرش

شرایط پذیرش در دوره تمهیدی اشتغال در پایه 8 و معدل سالانه 17 در سطح یک و پایه 7، حداکثر سن 23 سال برای دارندگان مدرک سیکل و 28 سال برای دارندگان مدرک بالاتر به نسبت مدرک است؛ شرایط پذیرش دردوره فقه تخصصی نیز اتمام پایه ده با معدل 16، پنج سال شرکت در درس خارج فقه و اصول و حداکثر سن 34 است.

 طلاب علاقه مند می توانند از 15 اسفندماه 95 تا 31 فروردین 96 با مراجعه حضوری به مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی به نشانی بلوار جمهوری اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه ورودی سمت چپ همچنین با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مدرسه عالی فقه و اصول به نشانی www.mfos.ir جهت نام نویسی اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز

 مدارک مورد نیاز در آزمون ورودی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی تصویر کارت ملی، گواهی ارزیابی پایه ۱ تا ۱۰ از مرکز مدیریت حوزه علمیه، تاییدیه سنوات شرکت در درس خارج و یک قطعه عکس جدید است.

منابع آزمون

منابع آزمون دروه تخصصی، کفایه الاصول جلد اول و دوم به صورت تستی و تشریحی، مکاسب از ابتدای بیع تا ابتدای خیارات به صورت تستی و جواهر الکلام و مستمسک العروه به صورت تشریحی است.

 همچنین تجزیه و ترکیب و نکات مهم ادبیِ نیمۀ اول جزء ۲۹ قرآن کریم، رسائلِ شیخ انصاری چاپ کنگره از ابتدا تا المرجحات الخارجیه جلد ۴صفحه ۱۳۹، مکاسب شیخ انصاری چاپ کنگره از ابتدا تا القول فی الاجازه والرد جلد۳ صفحه ۳۹۹ و بدایه الحکمه تمام کتاب، منابع آزمون دوره تمهیدی است.

گفتنی است، کارت ورود به جلسه 6 و 7 اردیبهشت از طریق پایگاه اطلاع رسانی موسسه منتشر خواهد شد؛ زمان آزمون نیز جمعه ۸ اردیبهشت ساعت ۹ است و مکان آزمون در کارت ورود به جلسه درج می شود./1324/پ302/ج

ارسال نظرات