۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۶۱۰
رئیس مجمع خیرین قرآنی استان مرکزی:

زندگي فاطمي محدوديت نيست مصونيت است

رئیس مجمع خیرین قرآنی استان مرکزی با تأكيد بر اينكه سبك زندگي فاطمي سخت نيست و به معناي جلوگيري از آسيب هاي زندگي است، گفت: زندگي فاطمي محدوديت نيست بلكه مصونيت از گناه و آلوده شدن به گناهان است.
حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي آيين سوگواري ويژه بانوان  فاطمي که در خانه تاريخي آل ياسين كاشان آيين سوگواري ويژه بانوان  فاطمي که در خانه تاريخي آل ياسين كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدحسين صابري اراکي، رئیس مجمع خیرین قرآنی استان  مرکزی عصر چهارشنبه در آيين سوگواري ويژه بانوان  فاطمي که در خانه تاريخي آل ياسين كاشان برگزار شد با تسليت  شهادت فاطمه زهرا(س) گفت: جامعه قرآني، خانواده قرآني، زن و مرد قرآني و فاطمي و علوي است كه مي توانند زندگي خوب و موفقي داشته باشند.

وي افزود: سبك فاطمي و زندگي كه سبك و سياق حضرت زهرا(س) و قرآني دارد، در چنين زندگي‌ اسراف و تبذير و خود پسندي و خودخواهي، خودرأيي و استبداد و استكبار نيست.

حجت الاسلام صابري اراكي همچنين با تأكيد بر اينكه در يك خانواده اصولي و قرآني و ولايي و نبوي، همدلي و همزباني حاكم است، گفت: در چنين خانواده اي عشق و محبت و معرفت و بصيرت است.

وي يكي از وظايف جامعه اسلامي را خودشناسي دانست و با اشاره به اينكه زن و مرد همه بايد خود را بشناسند، گفت: خودشناسي به اندازه اي اهميت دارد كه اميرمؤمنان(ع) مي فرمايد «من عرف نفسه فقد عرف ربّه»  هركس خودش را بشناسد خداي خودش را شناخته است.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: مفسران و محققان مي گويند، عظمت خودشناسي در اين است كه خداشناسي وابسته به خودشناسي است و اگر انسان خودش را شناخت خداي خود را هم خواهد شناخت.

حجت الاسلام صابري اراكي در ادامه با اشاره به اينكه برخي هرگناهي كه خواستند انجام مي دهند و فتوا مي دهند دل بايد پاك باشد، گفت: دل پاك در سايه حيا و حجاب و عفت است نه بي حيايي، مگر مي شود ميكروب سلامتي بياورد كه ما هم بي عفتي و بي غيرتي را تضمين كننده سلامت نظام خانواده بدانيم.

وي با تأكيد بر اينكه زندگي كه سبك و سياق فاطمي داشته باشد بايد قرآن و عترت در آن حرف اول را بزند، گفت: در چنين زندگي خدا و رسول خدا حرف اول را مي زنند و مد و مدگرايي و زندگي مدرنتيه در سبك و سياق فاطمي جايگاهي ندارد و مردود است.

رئیس مجمع خیرین قرآنی استان  مرکزی گفت: در زندگي قرآني، داعش، وهابيت، سلفي، تكفيري، آل يهود و سعود، آل خليفه و صهيونيست، شيطان بزرگ و انگليس وجود ندارد و تنها قرآن و عترت است.

حجت الاسلام صابري اراكي به آسيب هايي كه خانواده را امروز به شدت تهديد مي كند اشاره و عنوان كرد: يكي از آسيب هايي كه امروز خانواده را تهديد مي‌كند اين است كه برخي از بانوان آزادي مرد و محدوديت زن را تبعيض مي دانند و عنوان مي‌كنند بانوان هم بايد آزاد باشند.

وي افزود: امروز در اروپا بانوان به عنوان مانكن گوشتي زنده در فروشگاه ها فعاليت دارند و يا در كاباره و كازيونها چوب حراج بر قد و قامت آنها در فرهنگ غرب زده و زن را تنزل مي‌دهند، نمي توانند زندگي فاطمي داشته باشند و درباره سبك زندگي فاطمي صحبت كنند.

استاد حوزه علميه قم با تأكيد بر اينكه سبك زندگي فاطمي سخت نيست و به معناي جلوگيري از آسيب هاي زندگي است، گفت: زندگي فاطمي محدوديت نيست، بلكه مصونيت از گناه و آلوده شدن به گناهان است.

حجت الاسلام صابري اراكي در ادامه با بيان اينكه تلاش و فعاليت بانوان امروز در عرصه هاي فرهنگي و سياسي و اجتماعي و مذهبي اشكالي ندارد، خاطرنشان كرد: خانواده و شوهر و فرزندان بايد حضور زن را در خانواده احساس كنند نه اينكه كمبود آن را احساس كنند و اين كمبود دستاورد شاغل بودن بانوان است./1307/202/ب2

ارسال نظرات