۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۸۴۳۴۰
استاد حوزه علميه:

مشکلات جامعه به سبب فاصله گرفتن از فرهنگ قرآن است

استاد حوزه علميه گفت: در قرآن آمده است که سعه صدر داشته باشيد، عفو کنيد و صبور باشيد اما متاسفانه اين دستورات قرآني کمتر در زندگي به كار گرفته مي شود.
حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي  آيين سوگواري ويژه بانوان  فاطمي که در خانه تاريخي آل ياسين كاشان آيين سوگواري ويژه بانوان  فاطمي که در خانه تاريخي آل ياسين كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدحسين صابری اراکی، عصر سه شنبه در آيين سوگواري ويژه بانوان فاطمي که در خانه تاريخي آل ياسين كاشان برگزار، گفت: زنان جامعه اسلامي ايران بايد زندگي حضرت زهرا(س) را الگوي خود قرار دهند.

وي افزود: تجمل گرايي، تاخير در سن ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج در بين جوانان، ازدواج سفيد، بالارفتن آمار طلاق از جمله مشکلات زندگي امروزي شده است.

حجت الاسلام صابری اراکی، با اشاره به اينكه، زنان و دختران جامعه اسلامي بايد زندگي حضرت زهرا(س) را الگوي خود قرار دهند، تصريح کرد: بيشتر مشکلات زندگي امروز به دليل  اين است که قرآن در طاقچه هاي خانه بايگاني شده است و  اين در حالي است كه اگر بطن زندگي قرار گيرد ما با مشکلات کمتري مواجه خواهيم بود.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: در قرآن آمده است که سعه صدر داشته باشيد، عفو کنيد و صبور باشيد اما متاسفانه اين دستورات قرآني کمتر در زندگي به كار گرفته مي شود.

وي همچنين با گراميداشت ايام فاطميه يادآور شد: نامگذاري دو دهه فاطميه در سال به اين دليل است که بايد تغيير رويه دهيم و زندگي و سيره فاطمي را سرمشق زندگي خود قرار دهيم.

وي خاطر نشان کرد: در اسلام جنس مخالف نداريم، بلکه دو جنس مذکر و مونث داريم و هدف از خلقت آفرينش زن و مرد به اين دليل بوده که اين دو در کنار يكديگر به آرامش برسند و ادامه نسل صورت بگيرد و پاکي و پارسايي و پرهيزگاري ارمغان زندگي زن و شوهر شود.

حجت الاسلام صابری اراکی با اشاره به اينکه در زندگي مدرن اروپايي عشق و رفاقت و صفا از بين رفته و زن سالاري جايگزين آن شده است، تاکيد کرد: ازدواج سفيد و سپردن فرزندان به پرورشگاه ها از ثمرات ازدواج در اروپا است.

وي افزود: قانون الهي را بايد به زمان حاضر اجرا کرد و امروز ديگر نمي شود زنان را مجبور کرد که در کنج خانه بنشينند و فعاليتي نداشته باشند، چرا كه در زمان حاضر زنان مي توانند سر کار بروند و در دانشگاه تحصيل کنند و فعاليت هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي داشته باشند.

حجت الاسلام صابري اراكی با اشاره به اينکه زنان با رعايت حجاب و موازين شرعي مي توانند در جامعه حضور فعال داشته باشند، گفت: حضرت زهرا(س) جهيزيه مختصري داشت اما سرمايه هاي بزرگي در زندگي داشت و فرزنداني تربيت کرد که هر کدام به ستاره اي در عالم دنيا ولايت و امامت تبديل شدند.

لازم به ذكر است، آيين عزاداري حضرت زهرا(س) به همت مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري کاشان، ويژه بانوان با موضوع سبک زندگي فاطمي بعد از ظهر روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در خانه تاريخي آل ياسين برگزار مي شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات