۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۴۸۰۷۹۶
با حضور 2700 شرکت کننده؛

دهمین دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی آغاز شد

دهمین دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) با حضور 2700 شرکت‌کننده از ملیت‌های مختلف در پنج بخش برگزار شد.
مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز(دوشنبه 25بهمن‌ماه) دهمین دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) با حضور مهدی قره‌شیخلو رییس دارالقرآن کشور و تعدادی از اساتید قرآنی در مجموعه فرهنگی سرچشمه آغاز به کار کرد.

در ابتدا مراسم افتتاحیه سرود ملی کشور پخش و سپس قاری برجسته کشور حسین رستمی به تلاوت کلام الله مجید پرداخت.

در ادامه مراسم محمد انصاری رییس دالقرآن امام علی(ع) به عنوان نخستین سخنران افتتاحیه با اشاره به اینکه در مسابقات امسال 2700 شرکت کننده حضور پیدا کردند اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش بالا و پایین 16 سال برگزار می‌شود که از ملیت‌های مختلف در این دوره حضور دارند.

وی تاکید کرد: مسابقات دهمین دوره دارالقرآن امام علی(ع) در پنج بخش حفظ کل، 10 جزء، 20 جزء، ترتیل و تحقیق به صورت مجزا خواهد بود.

مهدی قره‌شیخلو رییس دارالقرآن کشور با بیان اینکه در برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) یک ریال بودجه دولتی هزینه نشده است، خاطرنشان کرد: برای برپایی این مسابقات از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌شود و به صورت خودکفا از طریق دارالقرآن امام علی(ع) مسابقات در این سطح برگزار می شود.

وی یادآور شد: ما کشوری قرآنی داریم و از این رو از مردم انتظار می‌رود که انس بیشتری با قرآن داشته باشند، یکی از راه‌های انس بیشتر با قرآن مسابقات قرآنی است که برگزار می شود، این مسابقات افزون بر انس می‌تواند در فهم و تدبر مردم نیز تاثیر بگذارد.

در پایان این مراسم نیز استاد بادپا دبیر مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در مورد مقررات و آئین‌نامه مسابقات برای حضار مواردی را بیان کرد.

لازم به ذکر است این مسابقات از روز دوشنبه 25 بهمن آغاز و تا پنج‌شنبه 28 بهمن ادامه خواهد داشت و اختتامیه نیز در روز جمعه برگزار خواهد شد./203/816/ب1

ارسال نظرات