۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۸۰۶۹۱

تأكيد آيت الله نمازي بر استفاده صحیح از فضاي مجازي

آيت الله نمازی بر فرهنگ سازي براي حُسن استفاده از فضاي مجازي تأكيد كرد و گفت: براي كمك به اين حوزه، شوراي فضاي مجازي شهرستان كاشان تشكيل شده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از امروز در ديدار اعضاي كميته فني شوراي فضاي مجازي شهرستان كاشان، يكي از نگراني هاي جدي امروز جامعه را تهديدات و آسيب هاي فضاي مجازي اعلام كرد.

وي يادآور شد: براساس آمار پليس فتا، سوء استفاده از فضاي مجازي از 16 درصد به 60 درصد افزايش يافته و اين تهديد جدي براي جوانان است.

آيت الله نمازي افزود: فضاي مجازي نيازمند يك حركت عمومي و عزم ملي است تا نسبت به تهديدات فضاي مجازي بي تفاوت نباشند و در اين باره افراد جامعه مي توانند نقش مهمي داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه هر يك از شهرستانها براي مقابله با تهديدات فضاي مجازي داراي نقاط قوت و ضعفي هستند، گفت: كارگروه ها و كميته هاي شوراي فضاي مجازي شهرستان كاشان بايد با كاركارشناسي، اين نقاط ضعف و قوت استخراج و براي هر موضوعي راهكار و تدبيري اتخاذ شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان، شوراي مجازي شهرستان كاشان را در كاهش آسيبهاي اجتماعي فضاي مجازي مهم قلمداد كرد و افزود: اخبار غير واقعي و غير واقع و تهمت، افترا به بندگان خدا و ترويج مسائل غيراخلاقي در بين نوجوانان و جوانان از مهم ترين مشكلات و معضلات و آسيبهاي فضاي مجازي است كه شوراي فضاي مجازي مي تواند نقش موثري در كاهش آسيبهاي فضاي مجازي داشته باشد.   

آيت الله نمازي در ادامه كاهش مشكلات و معضلات فضاي مجازي را نيازمند همكاري و تعامل بيشتر همه دستگاه ها و نهاد و ارگانهاي شهرستان كاشان به ويژه دستگاه هاي مرتبط دانست و افزود: آموزش خطرات ناشي از فضاي مجازي به ويژه در حوزه آموزش و پرورش از راهكارهاي مقابله با تهاجم فرهنگي در جامعه است.

لازم به ذكر است، اعضاي كميته فني شوراي فضاي مجازي شهرستان كاشان نيز در اين جلسه ضمن ارائه برنامه ها و تدوين برنامه آينده اين كميته تا حصول نتيجه اقدامات انجام شده بر ادامه فعاليتهاي كميته فني شوراي فضاي مجازي شهرستان كاشان تأكيد كردند./202/1307/ب1

ارسال نظرات