۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۷۳۱۸۲
استاد حوزه:

اخلاص در امور، رمز رسیدن به قرب الهی است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رمز ماندگاری نام و یاد حضرت معصومه(س) در تاریخ طبق آیات قرآن کریم اخلاص در عمل است، گفت: اخلاص در عمل به همراه انجام عمل صالح عمر کوتاه حضرت معصومه(س) را وسعتی به گستره تاریخ بخشید و ایشان با زندگی پر برکت خود اثبات کردند که رسیدن به قرب الهی جنسیت نمی شناسد.
اخلاص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میر تقی قادری، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه قرآن کریم راه صعود انسان را در یک کلمه طیبه یعنی اخلاص می داند، گفت: آنچه نام و یاد حضرت معصومه(س) را در طول تاریخ ماندگار کرده اخلاص ایشان است.

وی افزود: با وجود اینکه عمر حضرت معصومه(س)بسیار کوتاه بود ولی اخلاص در عمل عمر ایشان را وسعتی به گستره تاریخ بشر بخشید و نام و یاد ایشان در میان همه نسل های انسان ماندگار شده است.

وی با تأکید بر اینکه اخلاص در عمل با بی همتی و دست روی دست گذاشتن به دست نمی آید، تصریح کرد: قرآن کریم رمز دست یابی به اخلاص در عمل را انجام عمل صالح می داند و بیان می کند که افرادی که اخلاص داشته و عمل صالح انجام می دهند نمازشان زمینه صعود آنها را فراهم کرده و در نماز با خداوند خالص و یکرنگ می شوند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت معصومه(س) در طول عمر پر برکت خود از چنان اخلاصی برخوردار بودند که این اخلاص به ایشان مقام شفاعت داد و ایشان را بنابر قول امام صادق(ع) به شفیعه روز جزا و محشر تبدیل کرد.

حجت الاسلام قادری با بیان اینکه زندگی حضرت معصومه(س) تجسم عملی آیات قرآن کریم است، افزود: حضرت معصومه(س) با زندگی پر برکت خویش به مؤمنان نشان دادند که رسیدن به قرب الهی و دست یافتن به شأن و مقام بلند مرتبه نیازمند یک جنسیت خاص نیست بلکه مسیر صعود به قرب الی الله برای هر جنسیتی اعم از زن و مرد باز بوده و هرکس که تقوا، اخلاص و عمل صالح پیشه کند می تواند به این مقام و شأن عظیم دست یابد.

وی یادآور شد: اخلاص رمز ماندگاری اعمال است و هر عملی که با اخلاص و برای خدا انجام شود هرگز دچار تباهی و نابودی نخواهد شد همانطور که آیات قرآن کریم به این موضوع اشاره داشته و اخلاص را سبب برکت در عمل دانسته و انسان ها را به اخلاص در عمل و انجام عمل صالح دعوت می کنند./968/202/ب3

ارسال نظرات