۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۶۷۹۹۰
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي:

جامعه به امید نیاز دارد

وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي، با تأكيد بر پر اميد بودن و اميد و روحيه دادن به جامعه، گفت: هركسي كه در جامعه بذر يأس مي پاشد در جهت دشمني جامعه حركت مي كند و هركاري كه انجام مي شود به هيچ انگاشته و هركاري كه انجام شده از درون آن هيچ ها استخراج مي‌كنند.
علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، علي ربيعي ظهر امروز در آيين يكصد سالگي آموزش و پرورش كاشان در سالن ملامحسن فيض كاشاني در دانشگاه كاشان، گفت: آنچه كه امروز از پيامبر اكرم(ص) به اذهان عمومي جهان مي رسد، اخلاق است.

وي افزود: آنچه كه از پيامبر اكرم(ص) به ذهن ما مي رسد، نماد رحمت، كمك به انسانها و كاستن از رنج مردم و ايجاد عدالت بين همه انسانها است و از امام صادق(ع) كه امروز در جشن آن حضور داريم، آنچه را كه از كودكي با خود مرور كرديم، دانش پروري و نظريه پردازي  بوده است.

وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي يادآور شد: اگر دوران درخشاني را تمدن اسلامي در دنيا به وجود آمده است، مرهون دوره  امام صادق(ع) و دو سه نسل بعد از آن است.

ربيعي برگزاري آيين يكصدمين سال فعاليت آموزش و پرورش كاشان در روز ميلاد پيامبر اكرم(ص) و امام صادق(ع) را كمك انسانيت انسانها و تقدير از خير و نمادهاي خير جمعي دانست و افزود: برگزاري آيين يكصدمين سال فعاليت آموزش و پرورش كاشان در دانشگاه كاشان بعنوان نمادي براي شكافتن علم و پيشبرد علم و براي زندگي بهتر انسانها است.

وي افزود: آنچه  كه امروز براي هريك از ما مهم است،  اين است كه بدانيم تا چه اندازه توانسته ايم درد و رنج مردم را كاهش بدهيم و تا چه ميزان به زندگي انسانها كمك كرده و يا تا چه ميزان به ديگران كمك كرده ايم تا زندگي بهتري داشته باشند.

ربيعي يكي از نيازهاي جامعه امروز را مدرسه و خير جمعي دانست و اظهار داشت: آموزش و مدرسه زير بنا و زير ساخت توسعه انساني جوامع و. كيفيت زندگي و رفاه عمومي هر جامعه اي است، از اين رو امروز در شاخصهاي كيفي زندگي، شاخص رفاه اجتماعي و شاخص توسعه انساني قابل اندازه گيري است و كشورها با اين شاخص اندازه مي گيري مي شوند.

وي با تأكيد بر پر اميد بودن و اميد و روحيه دادن به جامعه، گفت: هركسي كه در جامعه بذر يأس مي پاشد در جهت دشمني جامعه حركت مي كند و هركاري كه انجام مي شود به هيچ انگاشته و هركاري كه انجام شده را از درون آن هيچ ها استخراج مي‌كنند.

ربيعي، ادامه داد: هركس امروز قصد داشته باشد جامعه را مأيوس كند و به سمت نا اميدي سوق دهد دشمن جامعه تلقي مي شود چرا كه افزايش اميد درجامعه زير بناي كارخير است و فرزندان ما به اميد نياز دارند و بايد بدانند مي توانند موفق باشند و تصور كنند فردا بهتر از امروز است./1307/پ202/ج

ارسال نظرات