۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۶۵۷۳۲
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

فضاي حاكم بر نيروي انتظامي معنوي است

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل با اشاره به اينكه امروز فضاي حاكم بر نيروي انتظامي فضاي معنوي و سرشار از خلوص است، گفت: اين معنويت را بايد حفظ كنيم از اين رو ما وظيفه داريم در سه جهاد شركت كنيم كه اين سه جهاد در نيروي انتظامي را مي توان به عنوان وظيفه نيروي انتظامي متصور بود.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي ظهر امروز در ديدار پرسنل نيروي انتظامي شهرستان آران و بيدگل ضمن تقدير و تجليل از خدمات نيروي انتظامي، گفت: قريب به اتفاق پرسنل نيروي انتظامي در شهرستان كاشان و آران و بيدگل متدين و برخي حتي نماز شب خوان و ملا هستند.

حجت الاسلام موسوي يادآور شد: ما معتقديم نيروي انتظامي حافظ امنيت كشور است و پاسداري از امنيت وظيفه ذاتي نيروي انتظامي است، بنابراين اين جايگاه بسيار رفيعي است براي اينكه مردم به دليل اعتمادي كه به نيروي انتظامي دارند، جان و مال خود را به نيروي انتظامي واگذار مي كنند.

وي با بيان اينكه اعتماد مردمي به نيروي انتظامي و جايگاه نيروي انتظامي كار ما را  سخت تر كرده است، ابراز داشت: بنابراين ما حق حتي يك اشتباه را نداريم، هرچند كه اگر عوام اشتباهي را مرتكب شوند مهم نيست اما براي نيروي انتظامي كه لباس سبز خدمت به مردم و سربازي امام زمان را بر تن و امنيت جامعه را برعهده دارد، هيچگونه اشتباهي پذيرفته نخواهد بود.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل ادامه داد: اشتباه در اين سازمان مساوي با خدشه دار شدن حيثيت شخص و سازمان است، چرا كه اعتماد عمومي كه بزرگترين سرمايه نيروي انتظامي است از آن گرفته خواهد شد.

به گفته وي، اگر اعتماد از نيروي انتظامي گرفته شود، نيروي انتظامي خلع سلاح مي شود و كارآيي نخواهد داشت، چرا كه همه عزت و قدرت نيروي انتظامي از اعتماد مردمي به اين نيرو است.

وي با بيان اينكه، امروز فضاي حاكم بر نيروي انتظامي فضاي معنوي و سرشار از خلوص است، تأكيد كرد: اين معنويت را بايد حفظ كنيم از اين رو ما وظيفه داريم در سه جهاد شركت كنيم كه اين سه جهاد در نيروي انتظامي را مي توان به عنوان وظيفه نيروي انتظامي متصور بود.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل يكي از اين سه جهاد را جهاد اكبر دانست و افزود: پيامبر اكرم(ص) مبارزه با نفس را جهاد اكبر ناميده است، بنابراين مهمترين جهاد، جهاد مبارزه با نفس است.

حجت الاسلام موسوي با بيان اينكه تا جهاد اكبر محقق نشود بقيه جهادها محقق نخواهد نشد، اظهار داشت: منظور از جهاد اكبر مبارزه با تمايلات نفساني است و نيروي انتظامي هميشه در معرض امتحان است چرا كه گاهي تطميع، گاهي تهديد و گاهي سرزنش مي شود.

وي افزود: ما سربازان ولايت هستيم كه بايد در برابر تهديدات محكم و استوار باشيم، چرا كه امام صادق(ع) مي فرمايد، مومن از كوه هم محكمتر است./202/1307/ب1

ارسال نظرات