۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۶۲۵۵۸
آيت الله نمازي:

شکوه پياده روی اربعين نشانه زنده بودن عاشورا است

نماينده ولي فقيه در کاشان با اشاره به عظمت پياده روي اربعين حسيني گفت: اين شکوه نشانه ماندگاري و زنده بودن پيام عاشورا و قيام حضرت اباعبدالله الحسين(ع) است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله نمازي در حاشيه همايش پياده روي جاماندگان قافله اربعين در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: آينده جهان متعلق به امام حسين(ع) است و نام حضرت اباعبدالله الحسين(ع) چنانکه امروز از مرزها فراتر رفته به زودي تمام کره زمين را فتح خواهد کرد.

وي با اشاره به پياده روي باعظمت اربعين حسيني در کربلا خاطرنشان کرد: در اين پياده روي نه تنها شيعيان بلکه تمام انسان هاي آزاده اي که از فطرت پاک انساني برخوردارند به جذبه امام حسين(ع) حضور مي يابند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تمام حرکات عليه مستکبران را ادامه عاشورا دانست و گفت: به زودي فرهنگ حسيني بر تمام فرهنگ هاي باطل دشمنان پيروز مي شود و آنها را محو مي کند.

آيت الله نمازي يادآور شد: هرچند اباعبدالله الحسين(ع) در صحراي كربلا غريبانه به شهادت رسيد اما تفكر توحيدي امام حسين(ع) تمامي كره زمين را در بر خواهد گرفت و همه بشريت حسيني خواهند شد كه نمونه بارز آن پياده روي اربعين حسيني است، از همه اديان در آن شركت دارند و هرسال با شكوه تر از سال قبل از آن برگزار مي شود.

به گفته وي، عاشورا و كربلاي سرمايه اي عظيم براي اسلام و شيعه است كه دشمن از ابتدا تا كنون تلاش كرده اين سرمايه را از شيعه بگيرد و تا بتواند شيعه را خلع سلاح و آثار كربلا را محو و نابودكند تا كربلايي دراذهان مردم باقي نماند.

لازم به ذكر است، در همايش پياده روي جاماندگان قافله اربعين درکاشان كه به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان برگزار شد و هزاران نفر کاشاني با پاي پياده از بلوار امام رضا(ع) تا مصلي بقيه الله الاعظم(عج) اين شهرستان را پيمودند و گرچه خود را جزو «جاماندگان قافله اربعين» مي ديدند اما اشتياق خود را براي پيوستن به کاروان عاشوراييان با نداي «لبيک يا حسين» نشان مي دادند و آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در کاشان نيز همگام با اقشار مختلف مردم دارالمومنين اين شهرستان در اين همايش پياده روي حضور يافته و بر مظلوميت سالار شهيدان اشک ماتم ريخت و در پايان اين همايش نيز مراسم عزاداري ويژه اي در مصلي بقيه الله الاعظم(عج) کاشان با حضور عزاداران حسيني برگزار شد./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات