۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۶۰۶۹۴
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:

قرآن و عترت جامعه را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن حفظ می کند

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به ترفندهای گوناگون دشمن برای ضربه زدن به مجالس و محافل قرآنی گفت: تنها چیزی که می تواند جامعه را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مصون و محفوظ بدارد قرآن کریم و عترت است.
مرتضی نجفی قدسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی شب گذشته در همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم که به مناسب سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: ایجاد شبهه علیه قرآن کریم یکی از معضلاتی است که کم کم در حال رواج در جامعه به ویژه محافل دانشجویی و در بین جوانان است.

وی افزود: متأسفانه عده ای که شاید سرمنشأ آن ها فراماسونری ها باشند مطالب باطلی را برای آیات الهی می بافند، باید به لحاظ فکری و عقیدتی پاسخ شایسته به آن ها داده و روشنگری شود، خوشبختانه دارالقرآن علامه طباطبایی نسبت به این مهم احساس مسؤولیت کرد و از حدود یک سال پیش اقدام به برگزاری جلسات پاسخ به شبهات قرآنی کرد.

نجفی قدسی با بیان این که این جلسات با حضور حجت الاسلام رضایی اصفهانی برگزار و شبهات پاسخ داده می شود، اظهار داشت: متأسفانه برخی مأموریت از دشمن دارند که 800 صفحه علیه قرآن کتاب بنویسند، این ها را باید پاسخ داد و نمی توان از کنار آن رد شد.

وی ادامه داد: عده ای از عالمان بزرگ همانند حضرت آیت الله مکارم شیرازی برخی از شبهات را پاسخ گفتند و بزرگان دیگری مشغول هستند، مجموعه پاسخ هایی که در جلسات پاسخ به شبهات دارالقرآن داده شد به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که کارهای انجام شده کافی نیست بلکه باید جدی تر برنامه ها را پیگیری کرد، ابراز داشت: باید پاسخ شبهات به جوانان داده شود، امروزه باید به مصاف این سخنان باطل برویم چون درصدد سست کردن پایه اعتقادی جوانان است.

وی عنوان کرد: می خواهند در حقانیت و وحیانی بودن قرآن تشکیک و تردید ایجاد کنند، باید در برابر این ها بایستیم، کاری که علامه طباطبایی در تفسیر المیزان کردند قیم بودن قرآن در گستره جهانی ارائه شده و با اتکای به چنین تفاسیری می توانیم به مصاف سخنان باطل و نادرست برویم.

نجفی قدسی با اشاره به سخنی از علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: علامه فرمود من عهد دارم که هر روز یک جزء از قرآن را بخوانم و الان 40 سال است که این کار را انجام می دهیم و هرماه یک ختم قرآن تمام می شود و باز از ابتدا شروع می کنم و می بینیم که گویی این قرآن، قرآن پیشین نیست چون مطالب تازه ای از آن می فهمم.

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل چنین جلساتی دفاع و از حمایت از قرآن و تلاش برای ترویج معارف قرآنی است، امروز دشمن به سمت قرآن هجمه کرده است، به اسم نقد قرآن مطالب باطل و اراجیف منتشر می کنند، در همین روز قائله ای را بر پا کردند و گناه شخصی یک نفر را به پای قرآن نوشتند، هزاران نفر قاری قرآن وجود دارد، مگر هر کسی هر کاری انجام دهد باید مقدسات را هجمه کرد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که دشمن درصدد است تا ما فرزندان خود را از قرآن کریم جدا کنیم، گفت: این که رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید روزی برسد که 10 میلیون حافظ داشته باشیم به این دلیل است که جامعه ما در حصن حصین قرآن قرار بگیرد و این قرآن جامعه و فرزندان ما را بیمه کند، دشمن خوب تشخیص داده است.

وی ادامه داد: تنها چیزی که می تواند جامعه را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مصون و محفوظ بدارد قرآن کریم و عترت است، عترت مبین قرآن است و الا که انسان به تنهایی قدرت فهم آن را ندارد، دشمن با ترفندهای بسیار می خواهد به مجالس و محافل قرآنی ضربه بزند، هر روز به نقشه ای وارد عمل می شوند که باید هوشیار باشیم./1323/202/ب3

ارسال نظرات