۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۵۹۳۴۲
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی:

شناخت توانمندی و استعداد مقدمه تحقق فرایض الهی است/ 30 هزار مبلغ خواهر در کشور فعالیت می‌کنند

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به این که شناخت توانمندی ها و استعدادها مقدمه تحقق فرایض الهی است، گفت: برای این که بتوانیم به جامعه متعالی اسلامی نزدیک شویم لازم است همانطور که به محاسبه اعمال خود اهمیت می دهیم در محاسبه توانمدی ها نیز دقت کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ظهر امروز در نهمین جشنواره برترین های حوزه علمیه خواهران در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با تاکید بر این که امام موسی کاظم(ع) در حدیثی از شیعیان خود می خواهند که نسبت به اعمالشان محاسبه داشته باشند، گفت: منظور حضرت در اینجا تنها محاسبه اعمال مادی و معنوی نیست بلکه محاسبه توانمندی ها و استعدادها نیز مشمول این کلام نورانی حضرت می شود.

وی افزود: عده ای تصور می کنند که شکوفا شدن استعدادها منوط به وجود امکانات است در حالی که تجربه ثابت کرده است، نخستین قدم در شکوفایی استعدادها، شناخت توانمندی ها و استعدادها بوده و حتی با وجود امکانات بدون شناخت امکان شکوفا شدن توانمندی ها ممکن نخواهد بود و شناخت توانمندی ها مقدمه تحقق فرایض و هدایت عمومی و همگانی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با تاکید بر اینکه خوشبختانه در حال حاضر با وجود فضای مجازی امکان تبلیغ گسترده دین فراهم شده است، تصریح کرد: خواهران طلبه در عرصه تبلیغ در فضای مجازی حضور فعالی دارند و خوشبختانه در حال حاضر حوزه های علمیه خواهران نه تنها در عرصه تولید علم از حوزه های علمیه برادران عقب تر نیستند؛ بلکه در عرصه فعالیت و تولید محتوا و جنبش نرم افزاری علم از حوزه های علمیه برادران نیز پیشی گرفته و پیشتار فعالیت علمی و تبلغی در فضای مجازی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به این که هدف از تلاش علمی در حوزه های علمیه تنها کسب مدرک علمی نیست، اظهار کرد: هدف از تلاش و رقابت علمی در حوزه های علمیه تسریع در دست یابی به مغفرت الهی و تلاش برای هدایت عمومی و همگانی جامعه است.

وی با تأکید بر این‌که اگر انسان به خداوند متکی نباشد سقوط می‌کند، تصریح کرد: بر همین اساس انسان در تمامی لحظات باید به خداوند اتکا داشته باشد و مؤمن باید بداند که هر چه توانمندی های او بیشتر می شود به همان میزان درجه ابتلا و امتحان او نیز افزایش خواهد یافت، به همین علت باید در تمامی شرایط به خداوند متکی بوده و توانمندی های خود را در برابر داشته های خداوند اندک و ناچیز بداند.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم با تأکید بر اهمیت حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: بانوان طلبه با مجاهدت‌های علمی و فرهنگی خود ثابت کردند که در حوزه‌های علمیه اراده و همت بسیار مهم‌تر و اثرگذار تر از امکانات است ولی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تلاش بسیار زیادی برای رفع نیاز‌های حوزه‌های علمیه خواهران دارد و می‌کوشد تا امکانات را برای حوزه‌های علمیه خواهران به ویژه در مناطق محروم افزایش داده و این مدارس را با کمک خیران از محرومیت های موجود خارج کند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این که در حال حاضر ۴۹۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۵۲ مدرسه علمیه در سطح سه، سه مدرسه علمیه در سطح چهار و بقیه در سطح دو مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: ۷۵ هزار خواهر طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول تحصیل هستند و خوشبختانه در حال حاضر بیش از 90 درصد از اساتید مدارس سطح دو بانوان هستند.

وی افزود: در بخش پژوهش در حوزه های علمیه خواهران در مقطع عمومی بیش از 27 هزار تحقیق پایانی از سوی طلاب خواهر ارائه شده که از این تعداد بیش از هزار و دویست مورد در مقطع عالی و تخصصی بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، تشکیل 509 هسته پژوهشی با حضور دو هزار و 301 پژوهشگر، ۲۸ شورای علمی و پژوهشی، برگزاری بیش ار ۶۰۰ کرسی آزاد اندیشی و برگزاری بیش از هزار و 600 دوره مهارت‌های پژوهشی را از دستاورد‌های حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه پژوهش دانست.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به حضور فعال بانوان طلبه در جشنواره‌های علمی و پژوهشی تصریح کرد: در جشنواره علامه حلی بیش از شش هزار خواهر طلبه، در جشنواره پژوهشی رشد بیش از پنج هزار و 700 خواهر طلبه و در جشنواره بانوی کرامت بیش از دو هزار و 800 خواهر طلبه شرکت کردند.

وی با تاکید بر فعالیت و تولید محتوای دینی بیش از هشت هزار خواهر طلبه در سامانه کوثر بلاگ، اظهار کرد: در جشنواره بین‌المللی «وسیس» شبکه علمی کوثر نت به عنوان بزرگ ترین شبکه دینی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و مدیریتی حائز رتبه دوم جهانی شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با تاکید بر اینکه تا سال گذشته تعداد مبلغان سازمان یافته در حوزه‌های علمیه خواهران حدود ۱۲ هزار نفر بود، یادآرو شد: در حال حاضر تعداد مبلغان ساماندهی شده در سطح کشور به رقم 30 هزار نفر رسیده است./968/پ202/ب1

ارسال نظرات