۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۵۷۳۱۹
کارشناس فرهنگي تبليغات اسلامي كاشان:

سلامت نسل جوان در گرو ترويج فرهنگ ديني است

کارشناس فرهنگي تبليغات اسلامي كاشان گفت: سلامت معنوي نسل جوان ما به‌ عنوان آينده سازان اين کشور اسلامي در گرو ترويج فرهنگ ديني در جامعه به ويژه در مدارس و مراکر آموزشي ممکن خواهد شد.
حجت الاسلام حسن صنعتكار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حسن صنعتكار پيش از ظهر امروز در جمع گروه اعزامي تبليغي ‹‹امير بيان››، گفت: برگزاري گفتمان هاي ديني مدارس گامي در جهت تبيين و تصحيح باورهاي و بينش هاي اعتقادي و فرهنگي دانش آموزان به‌عنوان جامعه هدف طرح گفتمان هاي ديني مدارس است.

وي افزود: دانش آموزان مدارس، نسل آينده جامعه را تشکيل مي دهند و امروز اين نسل نيازمند خودشناسي، تقويت باورهاي اعتقادي و ايجاد روحيه خودباوري در برابر تهاجم فرهنگي چند لايه دنياي غرب است.

حجت الاسلام صنعتكار با تاکيد بر ضرورت برگزاري گفتمان هاي ديني در راستاي تقويت سلامت معنوي دانش آموزان بیان کرد: نوجوان و جوان دانش آموز ما به دنبال استفاده از تمام ظرفيت وجودي خود جهت رشد، پيشرفت و بهره مندي بيشتر از نشاط، شادي و تحول است و شناخت اين ويژگيها نقش مهمي در ايجاد ارتباط موثر مربيان گفتمان ديني با دانش آموزان دارد.

وي تصريح کرد: سلامت معنوي نسل جوان ما به‌ عنوان آينده سازان اين کشور اسلامي در گرو ترويج فرهنگ ديني در جامعه به ويژه در مدارس و مراکز آموزشي ممکن خواهد شد.

کارشناس فرهنگي تبليغات اسلامي كاشان خاطرنشان کرد: امروزه ماهواره، اينترنت و فضاي مجازي براي پاسخگويي نيازهاي فکري، رواني و عاطفي نسل جوان کالاي بدلي و تقلبي به مخاطب مي دهد و فرصت تفکر، گزينش و پالايش افکار و باورهايش را از او سلب مي‌کند و با تهي کردن روح و روان جوان ما، او را در معرض آسيبهاي اجتماعي، فرهنگي و اخلاقي قرار مي دهد.

وي با اشاره به برگزاري گفتمان هاي ديني در ايام محرم بيان داشت: نسل جوان ما تشنه و شيفته مسلک و روش حسين بن علي(ع) است و درسهاي عاشورا همچون ايثار، سبقت در کار خير، شناخت حق و پافشاري بر آن، ايستادگي و مقاومت مقابل ظالم وحمايت از مظلوم، شيوه ديندارانه امام حسين(ع) و يارانش به انضمام روح شهادت طلبي و فضاي حماسي واقعه عاشورا مي تواند ظرفيت خوبي براي ايجاد پيوند نسل جوان با معارف دين باشد.

حجت‌الاسلام صنعتکار خاطرنشان کرد: برقراري ارتباط عاطفي صحيح بين جوانان و فرهنگ عاشورا مي تواند آنها را از لغزش ها و آسيب ها حفظ کند، ضمن اينكه جوانان با بهره‌گيري از تعاليم نهضت عاشورا مي‌توانند مسير صحيح زندگي را به دست آورند.

شايان ذکر است، طرح گفتمان ديني در ايام محرم با همکاري اداره آموزش و پروش با اجراي 600 برنامه گفتمان ديني براي 12 هزار  دانش آموز، در آمورزش و پرورش كاشان مخاطب برگزار شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات