۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۵۶۶۸۲
حجت الاسلام راشد يزدي:

پرهيز از گناه انسان را سالم نگه مي دارد

حجت الاسلام راشد يزدي با اشاره به اينكه اميرمومنان(ع) مي فرمايد، نگاه نكردن بهتر از ثواب كردن است، گفت: تهذيب نفس بهداشت بدن انسان است و همانگونه كه در علم پزشكي دو نوع درمان است يكي نسخه پزشك و تجويز دارو و ديگري پرهيز از برخي غذاها، در تهذيب نفس نيز نگاه نكردن و پرهيز از گناه انسان را سالم نگه مي دارد.
حجت الاسلام والمسلمين كاظم راشد يزدي حجت الاسلام كاشم راشد يزدي زيارت عاشورا و دعاي ندبه در خانه تاريخي آل ياسين كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام راشد يزدي صبح امروز شنبه در مراسم پر فيض زيارت عاشورا و دعاي ندبه در خانه تاريخي آل ياسين كاشان با اشاره به اينكه نخستین گناه مقدمه گناهان بعدي است، گفت: گناه سبب زنگار قلب است و اولين خطا و گناه انسان را متأثر مي‌كند اما با تكرار گناهان، گناه كردن براي انسان تبديل به كار عادي و عادت مي شود.

وي افزود: اميرمومنان(ع) در اواخر خطبه پيامبراكرم(ص) در آخرين جمعه از ماه شعبان در مدينه از پيامبر سؤال كرد، بالاترين عبادت در اين ماه با اين عظمت كه نفس و خواب درآن عبادت است چيست، پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، بالاترين عبادت در اين ماه اين است كه گناه نكنيم.

حجت الاسلام راشد يزدي با اشاره به اينكه، اميرمومنان(ع) نيز مي فرمايد، نگاه نكردن بهتر از ثواب كردن است، گفت: تهذيب نفس بهداشت بدن انسان است و همانگونه كه در علم پزشكي دو نوع درمان است يكي نسخه پزشك و تجويز دارو و ديگري پرهيز از برخي غذاها، در تهذيب نفس نيز نگاه نكردن و پرهيز از گناه انسان را سالم نگه مي دارد.

استاد حوزه علميه با بيان اينكه گناه دل را سياه مي‌كند، ابراز داشت: امام زين العادبدين كه كمپاني عبادت است در جواب اين سؤال كه عابدترين مردم چه كسي است، مي فرمايد، عابدترين مردم كسي است كه دور و بر آنچه را كه خدا حرام كرده است نرود و آن را حرام بداند.

وي با اشاره به اينكه ترمز در برابر گناه و چشم پوشي از گناه عبادت است، يادآور شد: اميرمومنان(ع) مي فرمايد، بالاترين عبادت اين است كه بتواني گناه كني اما گناه نكني مانند يوسف كه تمامي مقدمات گناه برايش فراهم شد اما گناه نكرد و سكوي پرتاب يوسف به مقام بلند و قله بلند قرب الهي شد.

حجت الاسلام راشد يزدي ابرازداشت: كسي كه گناه مي كند با نخستین گناه يك نقطه و لكه سياهي بر قلب خود مي گذارد كه با پرهيز از گناه هان بعدي پاك مي شود، اما چنانچه انسان هرچقدر بيشتر گناه كند اين نقطه و لكه سياه وسيع تر و بزرگتر مي شود و همه قلب انسان را فرا مي گيرد و پاك نمي شود.   

وي افزود: كسي كه حرام خور باشد و دامنش پاك نباشد خداوند دل او را شاد نمي‌كند و شادي را از او مي گيرد و مانند كسي است كه مال دارد و حال ندارد كه يكي از مهمترين دلايل آن بي اعتنايي و بي توجهي و نديدن حقايق است.

استاد حوزه علميه ادامه داد: امام باقر(ع) مي فرمايد، ناپرهيزي و گناه كردن دل انسان را كدر مي كند و كدورت دل به جايي مي رسد كه قدرت تشخيص از انسان گرفته مي شود.

شايان ذكراست، مراسم پر فيض زيارت عاشورا به مدت 10 روز در دهه دوم محرم به همت مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري کاشان، با حضور سخنرانان مطرح کشوري حجج اسلام راشد يزدي، هاشمي نژاد، قائمي، علوي و صابري اراکي و مداحي حاج محسن افشاري و حاج محمد مسگري در خانه تاريخي آل ياسين كاشان برگزار مي شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات