۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۵۵۹۸۱
استاد حوزه و دانشگاه:

رمز ماندگاري عاشورا در هدايتگري است

استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه عاشورا و فرهنگ حسيني همه مکاتب دنيا را تسخير کرده است، گفت: رمز ماندگاري عاشورا در هدايتگري است و اعتقادات و منش امام حسين(ع) تا ابد در دل جهانيان خواهد ماند.
حجت الاسلام سيد علي علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد علي علوي صبح امروز در چهارمين روز از مراسم پر فيض زيارت عاشورا که در خانه آل ياسين برگزار شد، گفت: خداوند انسان را اشرف مخلوقات و برتر موجودات قرار داد و به روايت شيخ صدوق از امام صادق(ع) وجه تسميه اين انتخاب آن است که در موجودات عالم فقط انسان است که دچار نسيان و فراموشي مي شود و فراموشي در ذات احديت و ملائک و کروبيان راه ندارد.

وي با بيان اينکه همه وقايع تاريخي به مرور زمان به فراموشي سپرده مي شود جز واقعه عاشورا، تصريح کرد: عاشورا مانند حقيقتي بي نظير در تاريخ باقيمانده است و همچنان باقي خواهد ماند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: عاشورا و فرهنگ حسيني همه مکاتب دنيا را تسخير کرده است به گونه اي که در کشور هندوستان که 72 مليت و اديان مختلف زندگي مي کنند و تنها دو روز تعطيل رسمي دارند يكي روز ملي هند و ديگري روزعاشورا بعنوان تعطيل رسمي اين كشور اعلام شده است.

حجت الاسلام علوي، هدايتگري را رمز و راز اصلي ماندگاري عاشورا اعلام كرد و تأكيد كرد: سيره زندگي و اعتقادات و منش اباعبدالله الحسين(ع) تا ابد در دل جهانيان باقي خواهد ماند و چراغ راه  و نجات بشريت خواهد بود.  

اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه يادآور شد: بعد از رحلت پيامبر اكرم(ص) اتفاقاتي در جامعه رخ داد که آثار وضعي آن تا به امروز هم گريبانگير جامعه اسلامي را گرفته  است.

حجت الاسلام علوي با بيان اينکه مظلوم ترين مظلوم عالم حضرت علي(ع) بود، تاکيد کرد: يكي از دلايل و عوامل اصلي سکوت اميرمومنان(ع) نبودن انصار و ياران واقعي در کنار آن حضرت بود و همين اتفاق را در زمان امام حسين(ع) نيز شاهد هستيم.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه يادآور شد: امام حسين(ع) روزي که به ميدان نبرد آمد چهره هايي مانند حبيب بن مظاهر و جوين را در کنار خود داشت و اين ياران برترين اصحاب بودند و در روز قيامت همه افراد به مقام شهدا و همه شهدا به مقام شهيدان کربلا غبطه مي خورند.

شايان ذكر است، مراسم پر فيض زيارت عاشورا به مدت 10 روز در دهه دوم محرم به همت مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري کاشان، با حضور سخنرانان مطرح کشوري حجج اسلام راشد يزدي، هاشمي نژاد، قائمي، علوي و صابري اراکي و مداحي حاج محسن افشاري و حاج محمد مسگري در خانه تاريخي آل ياسين كاشان برگزار مي شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات