۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۳۷۶۱۴

نگاهی به فعالیت‌ها و اقدامات موثر دارالاعلام لمدرسة اهل البیت شیراز

نگاهی به فعالیت‌ها و اقدامات موثر دارالاعلام لمدرسة اهل البیت شیراز
مدیر مؤسسه دارالإعلام لمدرسه اهل البیت(ع) شیراز در جریان بازدید مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا گزارشی از فعالیت‌ها، اقدامات و دستاوردهای این موسسه ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت الاسلام رحیم صبور مدیر مؤسسه دارالإعلام  لمدرسه اهل البیت(ع) شیراز در جریان بازدید مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا گزارشی از فعالیت‌ها، اقدامات و دستاوردهای این موسسه ارائه کرد.

وی با یادآوری تاریخچه‌ای از اهداف شکل‌گیری مؤسسه دارالإعلام لمدرسه اهل البیت(ع) اظهار داشت: این موسسه با حمایت و هدایت حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی و با هدف شناخت، نقد و مقابله عالمانه با افکار و اندیشه‌های وهابیت و جریان‌های تکفیری با همت و تلاش عده‌ای از اساتید، صاحب نظران و فضلای حوزه در سال ۱۳۸۹ راه اندازی شد.

حجت الاسلام صبور از فعالیت سایر شعب این موسسه، افزون بر شعبه مرکزی در قم به فعالیت شعب خوزستان، استان فارس و مشهد مقدس اشاره کرد.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های آموزشی مؤسسه دارالإعلام  لمدرسه اهل البیت(ع) بیان داشت: فعالیت‌های آموزشی این موسسه به دو صورت دوره‌های بلند مدت و در قالب سطح سه آغاز به کارکرد و مجوز سطح ۴ را نیز اخذ کرده است.

مدیر مؤسسه دارالإعلام  لمدرسه اهل البیت(ع) شیراز ادامه داد: هم اکنون در سطح ۳ شاهد برگزاری دو دوره هستیم که در هر دوره تعداد ۱۶ نفر از طلاب و مبلغان در آن شرکت دارند و تعداد ۲۴ نفر نیز در این سطح فارغ التحصیل شده اند.

وی از تعامل و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان و مدیران موسسات فرهنگی، علمی و اجرایی استان فارس به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود خبر داد.

حجت الاسلام صبور از آموزش بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب استان فارس در دوره‌های کوتاه مدت مؤسسه دارالإعلام لمدرسه اهل البیت(ع) خبر داد و با اشاره به تعامل مناسب این موسسه با مراکز حوزوی از جمله مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران خاطرنشان کرد: با هماهنگی و تعامل خوب تمامی مدارس علمیه خواهران استان فارس، تعداد ۴۰۰ طلبه خواهر دوره‌های کوتاه مدت نقد وهابیت را فرا گرفتند.

نگاهی به فعالیت‌ها و اقدامات موثر دارالاعلام لمدرسة اهل البیت شیراز

مدیر مؤسسه دارالإعلام لمدرسه اهل البیت(ع) شیراز در ادامه به فعالیت‌ها و اقدامات معاونت تبلیغ و فضای مجازی این موسسه اشاره کرد و افزود: این موسسه با همکاری نهاد نمایندگی رهبری در استان، بحث اعزام مبلغ به مناطق و شهرهای مختلف استان را در دستور کار خود قرار داده و فعالیت‌های مثمر ثمری را به انجام رسانده است.

وی تبلیغ دانش آموزی مستمر خصوصا در مناسبت ها، راه انداری نمایشگاه‌های تخصص نقد وهابیت در سطح استان و فعالیت در فضای مجازی در دو قالب نقد وهابیت و پاسخگویی به شبهات را از دیگر اقدامات موسسه  دارالإعلام  لمدرسه اهل البیت(ع) در بخش تبلیغ و فضای مجازی بر شمرد.

حجت الاسلام صبور راه‌اندازی مجله تخصصی نورالهدی، نشریه سدید، چاپ و توزیع بروشورهای آموزشی و پژوهشی، ارزیابی مقالات، تدوین پایان نامه‌ها، تدوین ۳ کتابچه در نقد وهابیت و برگزاری ۲۰۰ نشست تخصصی را از مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در معاونت پژوهش موسسه دارالإعلام برشمرد.

مدیر مؤسسه دارالإعلام لمدرسه اهل البیت(ع) شیراز تولید ۵۰ دقیقه برنامه مستند رسانه‌ای به منظور پخش از صداوسیمای استان فارس و نیز برپایی نمایشگاه در حرم شاهچراغ(ع) بعد از حادثه تروریستی در حرم را از دیگر فعالیت‌های این موسسه ذکر کرد که با استقبال مناسب افکار عمومی مواجه شده است.

ارسال نظرات