۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۳۱۸۴۴
امام جمعه موقت کاشان:

ریشه همه مفاسد در فاصله گرفتن از خدا است

ریشه همه مفاسد در فاصله گرفتن از خدا است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: ریشه همه مفاسد در فاصله گرفتن را از خدا است و هرکس رابطه اش با خدا قطع شود بلافاصله گرفتار هوای نفس و شیطان شده و سقوط کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار پنجشنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان، گفت: خداوند در سوره حمد در عرصه تبیین چیزی کم نگذاشته است.

وی افزود: خداوند در قرآن به طور کامل و واضح هم راه را نشان داده است و هم چاه را نشان را داده است، راه همان راه رسیدن به بهشت است که یکی از مصادیق آن آیه اول تا دهم سوره مومنون است که راه رسیدن به بهشت را برای ما تبیین کرده است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: رحمت خداوند در قرآن تجلی پیدا کرده است و یکی از مظاهر تجلی رحمت خداوند قرآن است و خداوند در قرآن برای رحمت بندگان خودش چیزی را کم نگذاشته است.

وی ادامه داد: قرآن بیان و تبیین هرچیزی است که انسان به آن نیاز دارد و خداوند در قرآن چیزی کم نگداشته است و راه و چاه را با هم نشان داده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: صراط مستقیم درهمه زمان‌ها یک معنی بیشتر ندارد و آن نیز اطاعت از خدا و قرآن و پیامبر و هر یک از پیامبران در زمان خودشان است.

وی ادامه داد: کسی که با خدا و بندگان خدا و خودش رابطه خوبی نداشته باشد در صراط مستقیم نیست و در صراط جهنم قرار دارد، چرا که انسان اگر در صراط مستقیم قرار نداشته باشد در صراط جهنم است و راه سومی برایش وجود ندارد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: بزرگترین واجب خداوند نماز است و هرکس نماز را سبک بشمارد اهل بیت (ع) شفاعت آن‌ها را نخواهند کرد، از این رو برای اینکه شفاعت اهل بیت (ع) را داشته باشیم حداقل امتیازات را باید داشته باشیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: ریشه همه مفاسد در فاصله گرفتن را از خدا است و هرکس رابطه اش با خدا قطع شود بلافاصله گرفتار هوای نفس و شیطان شده و سقوط کرده است.

وی یکی از مسائل مهم اعتقادی را اعتقاد به قیامت و دادگاه قیامت دانست و ابراز داشت: اعتقاد به قیامت هم حکم ترمز را دارد و هم حکم پدال گاز را دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات