۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۳۱۸۰۱
امام جمعه موقت کاشان:

بالاترین افتخار برای انسان قرار داشتن در صراط مستقیم است

بالاترین افتخار برای انسان قرار داشتن در صراط مستقیم است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: بالاترین سعادت، توفیق و افتخار انسان این است که در صراط مستقیم قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و درس‌هایی از قرآن هیات مهتدون کاشان، گفت: بالاترین سعادت، توفیق و افتخار انسان این است که در صراط مستقیم قرار داشته باشد.

وی افزود: داشتن تقوا و خوب بودن با حرف کفایت نمی‌کند و هرکسی می‌تواند خود را انسان با تقوا معرفی کند، اما انسان با تقوا کسی است که جزئیات تقوا را داشته باشد و واجبات خود را انجام می‌دهد و از گناهان دوری می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: صراط مستقیم راهی است که اگر انسان در این مسیر قرار داشته باشد و به چپ و راست منحرف نشود و عقب گرد نداشته باشد و توقف نداشته باشد به بهشت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برخی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و روش‌هایی وجود دارد که اگر به آن پایبند باشیم به بهشت خواهیم رسید، اظهار داشت: نمونه‌های آن را اهل بیت(ع) در روایات و خداوند در قرآن بیان کرده اند.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: ده آیه نخست سوره مومنون جزئیات صراط مستقیم را بیان کرده تا راه را اشتباه نرویم، از این رو پیامبراکرم(ص) می‌فرماید ده آیه بر من نازل شده است که هرکس این ده آیه را در عمل اجرا کند به بهشت خواهد رسید.

وی ادامه داد: خداوند در این مجموعه از آیات صراط مستقیم را به انسان نشان داده است و پاداش عمل به آن را رسیدن به بهشت دانسته است.

امام جمعه موقت کاشان رستگاری، خوشبختی و فلاح را از موضوعات مهم برای انسان دانست و گفت: همه انسان‌های مسلمان و غیرمسلمان به دنبال رسیدن به خوشبختی و سعادت دنیا هستند، اما راه رسیدن به خوشبختی را گم کرده اند و این در حالی است که خداوند در این آیه راه رسیدن به خوشبختی دنیا و آخرت در سایه داشتن ایمان دانسته است.

وی افزود: برای رسیدن به صراط مستقیم نیاز به رابطه خدا، رابطه با خود و رابطه با مردم دارد و در این بین هرکس رابطه اش با خدا خوب باشد خداوند نیز رابطه او را با مردم و خودش اصلاح خواهد کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: داشتن رابطه خوب با خدا منشأ و منبع همه توفقیات و برکات است از این رو در مرحله نخست انسان باید نماز با خضوع و خشوع داشته باشد.

وی ادامه داد: پاکدامنی بویژه برای جوانان یکی ازمهمترین مؤلفه‌های قرارداشتن در صراط مستقیم برای رسیدن به بهشت است که نیازمند مقدماتی از جمله حفظ چشم و پرهیز از نگاه به نامحرم است، چرا که نگاه به نامحرم و اختلاط محرم و نامحرم نخستین گام از انحرافات اخلاقی است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: مومن کسی است که نسبت به مردم احساس مسؤولیت داشته باشد و یکی از بهترین نمونه‌های رابطه خوب با مردم کمک به فقرا و نیازمندان در قالب انفاق و صدقه و زکات است.

وی با اشاره به اینکه در روایات به امانتداری و رعایت عهد و پیمان بسیار تأکید شده است، افزود: امانتداری تنها شامل مسائل مالی نیست، بلکه دربرگیرنده مسائل خصوصی افراد نیز هست.

به گفته وی اهل بیت(ع)، انقلاب اسلامی، خون شهدا و پست ریاست ریاست جمهوری نیز امانت است که همه باید کمک کنیم این امانت به دست اهل آن سپرده شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین یکی دیگر از نمونه‌های صراط مستقیم را عمل به عهد و پیمان دانست و گفت: یکی مسانل مهم در روابط اجتماعی و زندگی اجتماعی آرامش و امنیت اجتماعی است و امنیت در سایه اعتماد و اعتماد نیز در سایه وفای به عهد است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات