۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۱۸۵۷۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

پشت صحنه اتفاقات عراق جبهه متحد عبری، عربی، غربی بود

پشت صحنه اتفاقات عراق جبهه متحد عبری، عربی، غربی بود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: پشت صحنه اتفاقات اخیر عراق جبهه متحد آمریکا، عبری، عربی، غربی بود، اما توطئه‌های آن‌ها به خودشان برگشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد با اشاره به اتفاقات اخیر عراق، گفت: مقتدی صدر با کسب بیشترین کرسی درانتخابات ۲۰۲۱ به دنبال ایجاد محور «صدری، سنی و کردی» برای به دست گرفتن قدرت در عراق بود.

وی افزود: زمانی که مقتدی صدر موفق به کسب دو سوم پارلمان عراق نشد از ۷۸ نماینده همسو در پارلمان عراق خواست استعفا بدهند، اما با جایگزینی ۷۳ نمایندگان علی البدل شیعه، مقتدی صدر به هدف خود نرسید و دست به اردوکشی خیابانی زد و هواداران او پارلمان عراق را اشغال و تفاضای انحلال پارلمان عراق را داد.

به گفته وی پشت صحنه اتفاقات اخیرعراق جبهه متحد آمریکا، عبری، عربی، غربی بود، اما توطئه‌های آن‌ها به خودشان برگشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مخدوش کردن اربعین حسینی را از مهمترین اهداف دشمن در اتفاقات اخیر عراق دانست و افزود: در اتفاقات اخیر عراق جبهه متحد دشمنان اسلام سیلی محکمی از امام حسین (ع) دریافت کردند.

وی اطلاعیه مرجع عالی مقام شیعی آیت الله سید کاظم حائری را بی نظیر دانست و به فرزندان شهیدان صدر توصیه کرد ملاک تنها فرزند و پدر نیست بلکه ملاک تبعیت از راه شهید است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به قدرت مرجعیت شیعه و ولایت فقیه در اتفاقات اخیر عراق اشاره کرد و گفت: باید مراقب خطر اختلاف و تفرقه بود و اجازه نداد دشمنان اسلام سبب شکاف بین مسلمانان شوند.

وی در ادامه شاره به سالروز مبارزه با استعمار انگلیس و شهادت رئیس علی دلواری گفت: در زمان پادشاهان بی لیاقت قاجار و پهلوی دو سوم از خاک ایران را جدا کردند و تنها کسی که در مقابل انگلیس ایستاد ر ئیس علی دلواری بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین با تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت عمار یاسرمغز جهاد تبیین امیرمومنان (ع) و شهادت مردم ایران در ۱۷ شهریور ۵۷ گفت: آن‌هایی که رضاخان و محمدرضا را بزک می‌کنند فراموش کرده اند محمد رضا مردم ایران را در میدان شهدا «میدان ژاله» به رگبار بست و تعداد زیادی از مردم ایران را به شهادت رسانید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات