۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۷۵۷۶۵۵
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی در گفت‌وگو با رسا:

مردم در شرایط آشفته به رسانه‌های ریشه‌دار به ویژه صدا و سیما توجه کنند

مردم در شرایط آشفته به رسانه‌های ریشه‌دار به ویژه صدا و سیما توجه کنند
مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با تکیه بر قدرت جمهوری اسلامی و بصیرت مردم گفت: مردم ایران اسلامی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب با بصیرت خود از سخت‌ترین مشکلات عبور کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا ایران را به عنوان مرکز انقلاب بزرگ و اندیشه و تفکر انقلابی دارای دشمنان بسیاری دانست و گفت: حوادث همیشه وجود دارد؛ یک سری از حوادث از سوی دشمنان برای ما به وقوع می‌پیوندند و بعضی در مسیر سازندگی و آبادانی کشور برای مسئولان پر تلاش ما حادث می‌شود.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت دقت و برنامه‌ریزی صحیح را باعث جلوگیری از بعضی حوادث توصیف کرد و ابراز داشت: از بعضی حوادث نمی‌توان جلوگیری کرد؛ حادثه امروز که برای رئیس محترم جمهور و همراهان او به وجود آمد، از این دست حوادث است که تمام کشور را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی نگرانی مردم از به وجود آمدن خطر برای رئیس جمهور محبوبشان را منتج به بوجود آمدن حالت اضطراب و دلشوره در فضای کلی کشور دانست و گفت: دشمن، سیاه دلان و بدخواهان منتظر به وجود آمدن چنین فضایی هستند تا در این آتش بدمند و از آب گل آلود، ماهی بگیرند و از این حوادث به عنوان فرصتی برای دستیابی به اهداف پلید و کثیف خود استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی گمانه‌زنی‌های دروغین را از نخستین برنامه‌های دشمن برای پمپاژ آشفته کردن روح و روان مردم برشمرد و گفت: این‌ها نگرانی‌های به وجود آمده در مردم را دامن می‌زنند و از داخل نیز نیروهای سیاه دل آن‌ها در فضای واقعی و مجازی سم‌پاشی را شروع می‌کنند و هر کدام نظری می‌دهند؛ یکی ادعای ترور را مطرح می‌کند، دیگری آن را کار پایگاه اسرائیلی در آذربایجان می‌داند و مانند این‌ها.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با تأکید بر اینکه هنوز به رئیس جمهور دسترسی پیدا نشده است و مسأله مورد بحث در ابهام قرار دارد تصریح کرد: تجربه ما از ابتدای انقلاب تا امروز می‌گوید که مردم باید به شایعات و خبرهای پراکنده به ویژه امروز در فضای مجازی، بی‌توجه باشند؛ مردم باید فقط از مسیر صحیح و مراکز صحیح اطلاع‌رسانی خبرهای خود را پیگیری کنند؛ این مراکز صدا و سیما و خبرگزاری‌های رسمی در جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با اشاره دوباره به کسانی که خبرهای افتراق آور را منتشر می‌کنند گفت: اغراض شیطانی چنین مراکز رسانه‌ای بر کسی پوشیده نیست؛ در این شرایط گروه‌ها یا کانال‌هایی که چنین مقاصدی دارند بیشتر فعال می‌شوند؛ توصیه من این است که به اخبار غیر موثق توجه نکنیم و دوم اینکه اخبار آن‌ها را باز نشر ندهیم؛ همه باید هوشیار باشیم و در این موارد و مسائل، گوشمان به رسانه‌های رسمی و ریشه‌دار نظام باشد که در رأس آن‌ها صدا و سیما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با توجه به مصداق امروز در خبر رئیس جمهور، صدا و سیما را مسلط به اخبار کامل این واقعه عنوان کرد و افزود: صدا و سیما در منطقه حضور داشت و لحظه به لحظه از آنجا گزارش‌های لازم را به صورت زنده پخش کرد؛ بنابراین نیازی به رسانه‌های دشمنان در خارج از کشور و ضد انقلاب سیاه دل خائنی نبود که هیچ دل بستگی به نظام ندارند و سعی می‌کنند که کوه را به کاه و کاه را به کوه تبدیل کنند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «ان شاء‌الله این خدمتگزاران صحیح و سالم به آغوش ملت باز گردند» اظهار داشت: در سال شصت انفجار حزب جمهوری اسلامی اتفاق افتاد که در رأس آن شهید بهشتی بود؛ مردم روی خرابه آن ساختمان شعار می‌دادند «دشمن در چه فکریه ایران پر از بهشتیه» این شعار حاکی از روحیه با صلابت مردم بود که اگر بهشتی و همراهان آن هم به شهادت رسید، ما ایستاده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن از این شعارها، اجتماعات، دلاوری‌ها، شجاعت، ثبات و استقامت این مردم ضربه خورده است گفت: دشمن می‌خواهد این روحیه را بکشند؛ مقام معظم رهبری هم فرمودند «مردم نگران نباشند، کشور سر جای خود هست و کار خود را می‌کند و قوه اجرایی هم کار خود را دنبال می‌کند» اگر اتفاقی هم افتاده باشد مردم همچنان در صحنه هستند و با نفس ساخته شده خود با این مسائل نمی‌لرزند و از صحنه خارج نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی شفاف‌سازی و خبر رسانی به موقع را از وظایف مهم رسانه‌های داخلی برشمرد و ابراز داشت: اگر رسانه‌ها به وظایف خود به درستی عمل کنند، از هر توطئه و یاوه‌گویی جلوگیری خواهند کرد؛ رسالت خبرگزاری‌ها تذکر به نکات آموزشی برخورد در حوادث است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به زمان رحلت امام خمینی (ره) گفت: همه فکر می‌کردند اگر امام از دنیا برود نظام از هم می‌پاشد، اما مردم قوی در صحنه آمدند و نظام کار خود را ادامه داد و امام دیگری آن پرچم را بر دوش خود گرفت و جامعه را هدایت کرد.

وی به قدرت ایران در سطح بین‌الملل اشاره کرد و اظهار داشت: امروز طرفداران ایران فقط نیروهای داخلی نیستند؛ یمن، سوریه، لبنان، عراق و دیگر نیروهای علاقمند به نظام اسلامی در همه جای منطقه و جهان با ایران اسلامی هستند؛ نیرویی که در غزه مقاومت می‌کند، متکی بر رهنمودهای الهی و اسلامی امام و رهبر انقلاب این کار را انجام می‌دهد و در مقابل اسرائیل کودک کش، جنایتکار و اشغالگر و در اصل در مقابل امریکا ایستاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به جنگ هشت روزه و ضعف اعراب در مقابل اسرائیل ابراز داشت: امروز جوانان تربیت شده مکتب انقلاب در مقابل جنایات اسرائیل ایستادگی می‌کنند که از قوی‌ترین سلاح‌های آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در وسیع‌ترین مقدار ممکن برخوردار است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت ادامه داد: صهیونیست‌ها در غزه حمام خون به راه انداخته‌اند، اما جوانان غیور با فرهنگ انقلابی با روزی صدها شهید، بر خرابه خانه‌های خود قرآن می‌خوانند و در کنار مساجد تخریب شده خود نماز جماعت و جمعه بر پا می‌کنند؛ دنیا، استعمارگران و این دولت‌های مزدور حوزه خلیج فارس باید بدانند که رابطه با اسرائیل هم نمی‌تواند مانع از بین رفتن آن به وسیله این جوانان شود.

ارسال نظرات