۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۷۰۴۷۸۴
امام جمعه موقت کاشان:

طبق آموزه های اسلام، فرزند برای والدین سرمایه آخرت است

طبق آموزه های اسلام، فرزند برای والدین سرمایه آخرت است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: در دین اسلام فرزند برای والدین سرمایه آخرت است که حتی اگر فرزند قبل از والدین خود فوت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در تفسیر شرح دعای بیست و چهارم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، گفت: یکی از خدمات نظام جمهوری اسلامی در عرصه پیشرفت فرهنگ انقلاب انتخاب الگو‌های اسلامی برای اقشار مختلف جامعه است.

وی نامگذاری ایام ولادت اهل بیت(ع) به اقشار مختلف جامعه را یادآور شد و افزود: نامگذاری ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان روز زن، مادر و همسر، ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار، ولادت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار، ولادت حضرت علی اکبر به عنوان روز جوان از جمله این نامگذاری‌ها است.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به اینکه دعای بیست و چهارم صحیفه سجادیه در ارتباط با پدر است، افزود: یکی از حقوق متقابل والدین و فرزندان نامگذاری اسلامی فرزند ان از سوی والدین است، چرا که هرکجا موضوع حق مطرح می‌شود در کنار آن مطالبه وجود دارد و اگروالدین نام مناسب برای فرزندان خود انتخاب نکنند درقیامت از والدین خود حقوق خدا را مطالبه خواهند کرد.

وی افزود: همانگونه که فرزند در قیامت می‌تواند مطالبه گر حقوق خود از پدر و مادر باشد، همانگونه نیز پدر و مادر می‌توانند مطالبه گر حقوق خود از فرزندان باشند، از این رو یا حق را باید داد یا حق را از شما خواهند گرفت.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: باید تلاش شود تا حقوق پدرو مادر نسبت به فرزند و حقوق فرزند نسبت به پدر و مادر دردنیا پرداخت شود و به آخرت کشیده نشود که در آخرت ادای آن سخت است.

وی ادامه داد: فرزندان در دین اسلام برای والدین یک سرمایه آخرت هستند که حتی اگر فرزند قبل از والدین خود فوت کند بازهم برای والدین خود سرمایه هستند، از این رو پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، فرزند عضوی از اعضای والدین و سرمایه والدین خود هستند، چرا که فرزند اگر قبل از والدین خود فوت کند روز قیامت شفاعت کننده والدین است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر فرزند بعد از والدین خود فوت کند باز هم برای پدر و مادر سرمایه محسوب می‌شود چرا که استفغار فرزند برای والدین خود را خداوند اجابت می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین فرزند را باقیات و صالحات والدین دانست و اظهار داشت: علاوه برامورخیریه که برای انسان باقیات و صالحات است، داشتن فرزند صالح که برای والدین خود استغفارکند باقیات و صالحات است.

وی افزود: همانگونه که دعا و نفرین والدین درعالم برزخ برای فرزندان خود در دنیا و زندگی آن‌ها اثر گذار است، دعای فرزندان نیز برای والدین خود درعالم آخرت اثرگذاراست./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات