۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۷۵۳۸۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

دین‌داری و ولایتمداری مردم نظام اسلامی را بیمه کرده است

دین‌داری و ولایتمداری مردم نظام اسلامی را بیمه کرده است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: دین‌داری و ولایتمداری مردم نظام اسلامی را در برابر اقدامات خصمانه دشمنان بیمه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در سفر به شهرستان راز و جرگلان در جمع مردم یکه صعود، مرکز بخش جرگلان، به تبیین رسالت روحانیت شیعه و سنی در نظام اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به فرازوفرودهای اهتمام نسبت به دین مبین اسلام در طول تاریخ اسلامی، اظهار کرد: بعد نبی مکرم اسلام (ص) اهل‌بیت (ع)، صحابه و تابعین تلاش کردند دین اسلام را منتشر کرده و در همه جهان گسترش دهند؛ اما به مرور زمان بی‌مهری‌ها نسبت به دین مبین اسلام افزایش یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه در کشور ما هم وضعیت به همین صورت بود به‌گونه‌ای که توجه به دین به مرور و تا دوره قاجاریه اندک‌اندک کم می‌شود، افزود: در دوره پهلوی اوضاع بدتر و جنگ با دین به‌صورت علنی شروع می‌شود، در حدی که به جای حکومت احکام دین، عده‌ای از روشنفکران غرب‌زده نظریه‌پرداز مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه شدند و برخی از آن‌ها هم مطرح کردند که اگر قصد داریم پیشرفته شویم باید از فرق سر تا نوک پا غربی شویم.

وی اضافه کرد: رضاخان به دنبال همین غرب‌زده‌ها بود و خود او هم که توسط انگلیسی‌ها بر سر کار آمده بود ابتدا ظاهر دینی به خود گرفت تا جای پای خود را محکم کند و سپس شروع به زدن ریشه دین کرد، البته از کسی که انگلیس او را سر کار بیاورد انتظار بیشتری نمی‌رود.

رییس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: رضاخان در مقطعی پوشیدن لباس تبلیغ دین را ممنوع و با روحانیت سر جنگ آغاز کرد و در مقطعی نیز عفاف و حیای زنان ایرانی را مورد هدف قرار داد، موقعی هم که دیگر به درد انگلیسی‌ها نخورد او را برداشته و پسرش را به جای او بر سر کار آوردند، البته پسرش هم از او بدتر راه ستیز با دین و مردم را در پیش گرفت.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی بود که امام راحل به‌عنوان یک عالم دینی و مرجع و مفتی صاحب رساله به پا خاست و در برابر این نظام سراپا طاغوتی و غیردینی ایستاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امام (ره) نه وابسته به شرق و نه وابسته به غرب بود، بلکه مستقل بود و تنها به خدا و دین مبین اسلام و پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) تکیه داشت؛ ازاین‌رو محور حرکت خود را قرآن و دین قرار داد و با همین فرمان هم انقلاب را به پیروزی رساند.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب هم امام در مقابل تمام گروه‌هایی که قصد داشتند کشور را به سمت دیگری به‌جز دین مبین اسلام ببرند ایستادگی کرد، در برابر لیبرال‌هایی که قصد داشتند کشور را به سمت غرب ببرند و توده‌ای‌ها و وابستگان به نظام کمونیستی که می‌خواستند کشور را به سمت کمونیسم ببرند ایستاد؛ به‌گونه‌ای که به مرور زمان این گروه‌ها تضعیف شده و از بین رفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه این نظام با خون دل خوردن‌های زیادی به پیروزی رسید، روزبه‌روز رشد کرد و بارور شد، افزود: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان جنگ تحمیلی را آغاز کردند تا نظام نوپای اسلامی را ساقط کنند و پس از پیروزی ملت ایران در جنگ، محاصره اقتصادی را آغاز کردند تا مردم را از دین و نظام دینی روی‌گردان کنند؛ اما در این عرصه نیز به نتیجه‌ای نرسیدند و انقلاب و نظام اسلامی مسیر پرفروغ و پرافتخار خود را تاکنون ادامه داده و به فضل الهی به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه دین‌داری و ولایتمداری مردم نظام اسلامی را بیمه کرده است، تصریح کرد: نظام اسلامی حکومت دین است و پرچم‌دار آن هم علما هستند و چون حکومت دینی و مردم مسلمان هستند در برابر اقدامات خصمانه از قبیل جنگ، تهدید، تحریم و ترور ایستادگی می‌کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات