۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۵۷۵۸۶
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری:

رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی در موضوع جمعیت یک کار الگویی است و مبانی قرآنی تاکید کننده آن است

رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی در موضوع جمعیت یک کار الگویی است و مبانی قرآنی تاکید کننده آن است
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در نخستین رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی در موضوع جمعیت که در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد.

به گزارش سرویس جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در نخستین رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی در موضوع جمعیت که شنبه‌شب (۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد با خیرمقدم خدمت شرکت کنندگان در این رویداد گفت: پیشنهاد می‌شود که اجلاس به نام زیبای خداوند متعال یعنی وهاب شکل بگیرد. این اجلاس متوسل به حضرت موسی بن جعفر (علیه‌السلام) است. 
 
وی به آیه ۴۹ و ۵۰ سوره مبارکه شوری اشاره کرد که می‌فرماید: لِلَّهِ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ یَخْلُقُ مَا یَشَاءُ یَهَبُ لِمَنْ یَشَاءُ إِنَاثًا وَیَهَبُ لِمَنْ یَشَاءُ الذُّکُورَ. أَوْ یُزَوِّجُهُمْ ذُکْرَانًا وَإِنَاثًا وَیَجْعَلُ مَنْ یَشَاءُ عَقِیمًا إِنَّهُ عَلِیمٌ قَدِیرٌ. (مالکیّت و فرمانروایی آسمان‌ها و زمین فقط در سیطره خداست، هر چه را بخواهد می‌آفریند، به هر کس بخواهد دختر عطا می‌کند و به هر کس بخواهد پسر می‌بخشد؛ یا پسران و دختران را با هم به آنان می‌دهد و هر که را بخواهد نازا می‌کند؛ یقیناً او دانا و تواناست.)

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برگزاری این رویداد همزمان با میلاد فرخنده حضرت رضا (علیه‌السلام) منجر به رضایتمندی و خشنودی می‌شود، افزود: امام رضا (علیه‌السلام) مرکز تولید رضایمندی در عالم هستی است. در همه حرکات جمعی توسل به حضرت رضا کیمیا اثر است.  
 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری گفت: قدم گذاشتن در این مسیر دل‌های پاکیزه و خالصی هم می‌خواهد و امیدوارم در مسیر این خواسته حیاتی و تمدنی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی بتوانیم قدمی برداریم. 
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی در موضوع جمعیت یک اتفاق هم افزا مبتنی بر اخوت ایمانی و به صورت یک کار الگویی است و مبانی قرآنی تاکید کننده آن است.  
 
وی با بیان اینکه باید در نتیجه برگزاری این رویداد بتوانیم به یک کار روشمند علمی مناسب در این موضوع برسیم، اظهار کرد: این کار خصوصیتش این است که در عمق است. این امید را دارد که بتواند یک نسخه علاجیه فراهم کند که شرایط فعلی، مسیر و آینده را رصد کرد. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در پایان ابراز امیدواری کرد که حاصل این رویداد به عنوان یک حرکت ملی به دست بیاید، این کار با قوتی که شروع شده با افق‌های بهتری پیش خواهد رفت.

ارسال نظرات