۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۵۷۵۹۵
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم ثبت یک روز به نام «علی ابن باقر» در تقویم ملی

لزوم ثبت یک روز به نام «علی ابن باقر» در تقویم ملی
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم ثبت یک روز به نام روز علی ابن باقر(ع) در تقویم تأکید کرد و گفت: این پیشنهاد با گروه تاریخ دانشگاه کاشان یا گروه تاریخ مؤسسه امام خمینی(ره) مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضاء ستاد بزرگداشت مردمی علی ابن امام محمد باقر(ع)، گفت: هئیات مذهبی و تشکل‌های فرهنگی کاشان به مناسبت سالروز ورود علی ابن باقر(ع) به منطقه اردهال کاشان آیین‌های جشن و شادمانی برگزار کنند.

وی افزود: با توجه به ویژگی مهم امامت جمعه علی ابن امام محمد باقر(ع) به شکرانه حضور ایشان در منطقه در تاریخ ایام حضور این امامزاده والامقام در چهارده مصلی نماز جمعه منطقه کاشان جلسه مدح و جشن برگزار شود.

به گفته وی در موضوع ائمه به غیر از امام زمان(عج) که برای حضرت میلاد داریم و منتظر ظهور هستیم، برای سایر ائمه میلاد و شهادت داریم که باید متناسب با هرکدام برنامه‌های شاد و یا عزاداری کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های علی ابن باقر (ع) گفت: ما در رابطه با این امام زاده والا مقام فقط شهادت داریم که به تاریخ شمسی هفته دوم و سوم مهرماه و به تاریخ قمری بیست و هفت جمادی الثانی است که برای ورود این امام زاده به منطقه کاشان هئیات مذهبی و تشکل‌های فرهنگی باید برنامه‌های جشن را تدارک ببینند.

وی در ادامه به لزوم ثبت یک روز به نام روزعلی ابن باقر(ع) در تقویم تأکید کرد گفت: این پیشنهاد با گروه تاریخ دانشگاه کاشان یا گروه تاریخ مؤسسه امام خمینی(ره) مطرح شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات