۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۶۶۶۲۹۰
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

برپایی حکومت اسلامی بزرگترین دستاورد انقلاب ایران

برپایی حکومت اسلامی بزرگترین دستاورد انقلاب ایران
حجت الاسلام لیالی گفت: اگر انقلاب اسلامی دستاوردی به جز ایجاد حاکمیت دینی و برپایی نظام اسلامی نداشته باشد، بزرگترین دستاورد و نتیجه برای جامعه محسوب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی لیالی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، عصر امروز در برنامه پرسمان انقلاب رادیو معارف، به تبیین نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در گفتمان و مکتب امام و رهبر معظم انقلاب اهداف متعالیه برای انقلاب ترسیم شده است، اما دستیابی به این آرمان های انقلاب به دلایل وجود موانع، فشارهای بین المللی و کم کارهای مسؤولان اجرایی بوده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: بازگشت به هویت ایرانی اسلامی، پیگیری و ترویج شعائر دینی، اخلاقی و معارفی در جامعه، عزت و استقلال، دفاع از مستضعفان عدالت خواهی جزء اهداف انقلاب بوده است که بخش اعظمی از آنها دست پیدا کرده‌­ایم.

حجت الاسلام لیالی بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی دستاوردی به جز ایجاد حاکمیت دینی و برپایی نظام اسلامی نداشته باشد، بزرگترین دستاورد و نتیجه برای جامعه محسوب خواهد شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: عدم دستیابی به برخی از آرمان های انقلاب باید از نگاه جامعه شناسی، روانشناسی و اجتماعی بررسی شود و این که گفته شود که بیشتر مردم بی دین و بی اعتقاد شدند، سخنی بی اساس و ناصحیحی است.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب مبنی بر این که کنار ریزش ها شاهد رویش هایی در نسل جوان هستیم، گفت: در این زمان شاهد گسترش و برپایی مراسمات عزاداری در کشور هستیم و همچنین مردم در اجرای طرح مواسات در شرایط شیوع کرونا حضور پررنگی دارند.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه دشمنی استکبار با نظام اسلامی امر طبیعی و نشان دهنده موفقیت نظام اسلامی است، گفت: هر چند تمام جوامع بشری با ایران مخالف نیستند و جوامع زیادی طرفدار آرمان های انقلاب و نظام اسلامی ایران هستند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: بسیار از جنبش های آزادی جوامع اسلامی و بشری اعتقاد به اندیشه های نظام اسلامی و رهبر انقلاب دارند و همچنین برخی جریان ها و اندیشمندان غربی تفکرات و سیاست های ایران تبلیغ و ترویج می کنند.

حجت الاسلام لیالی در بخش دیگر برنامه پرسمان انقلاب، با بیان اینکه اسرائیل غده سرطانی در خاورمیانه است، اما ایران وارد جنگ و رویایی مستقیم با رژیم صهیونیستی نشده است، گفت: برخی مستشاران و مدافع حرم از ایران در سوریه هستند، اما ایران هیچگاه پایگاه نظامی مستقل در سوریه ندارند و اسرائیل نیز پادگان رسمی در سوریه ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اسراییل از سلفی ها و تکفیری ها حمایت می کند؛ اما مبارزه مدافعان حرم با آنها جوابی کوبنده برای حملات رژیم صیهونیستی به نیروهای ایرانی در سوریه است.

وی بر ضرورت انتقال آرمان های انقلاب اسلامی به نسل جوان تأکید کرد و گفت: اندیشمندان اسلامی و حوزویان باید گفتمان مناسبی با نسل جوان داشته باشند و وضعیت قبل از انقلاب و پس از انقلاب، جنگ تحمیلی و افتخارات جمهوری اسلامی بر ای جوانان در قالب کتاب و فیلم ترویج شود.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه ایران قدرت برتر منطقه است، افزود: کشور ایران در تمام عرصه های کشور در میزان مقالات علمی، صنعت نانو، هوا فضا، در رتبه های برتر کشورهای دنیا است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سازمان انرژی آژانس اتمی و سران کشورهایی اروپا تابع سیاست های آمریکا هستند و اختلاف های ظاهری میان آنها برای عوام فریبی مردم جهان است، گفت: هیچ گاه اروپا روابط و منافع اقتصادی خود را با آمریکا را از دست نخواهند داد و آمریکا در کشورهای اروپایی پادگان نظامی دارد و این که رییس جمهور امریکا سران اروپا را متهم به حمایت از تهران می کند تنها آدرس غلط و اشتباه دادن به دنیا است./998/پ202/ق

ارسال نظرات